Jak naprawić zapalniczkę w samochodzie?

Bez zapalniczki samochodowej można się obejść, ale dlaczego by jej nie naprawić? Czasami zapalniczka nie chce wyskoczyć a czasami nie chce się po prostu ładować. Jak ją naprawić?
Jak naprawić zapalniczkę w samochodzie?
1

Zapalniczka nie chce wyskoczyć i się nie nagrzewa.

Zapalniczka nie chce wyskoczyć, ponieważ się słabo lub w ogóle nie nagrzewa. W takim przypadku należy sprawdzić bezpiecznik od zapalniczki (znajduje się w skrzynce bezpieczników) - jeśli jest niesprawny, wówczas należy go wymienić.

2

Zapalniczka od razu wyskakuje i trzeba ją trzymać palcem, aby się nagrzała.

Najpierw wciągnij bezpiecznik, aby nie zrobić zwarcia. Wyciągnij gniazdo zapalniczki i podegnij delikatnie blaszki podtrzymujące ją, znajdujące się w środku w gnieździe (ta blaszka wygięta w kształcie litery U). Po pracy włóż bezpiecznik na miejsce. Czasami blaszki te się wyginają i zapalniczka nie ma o co się zaczepić. Ramiona blaszki rozchodzą się pod wpływem temperatury - i puszczają końcówkę wkładu - wówczas zapalniczka wyskakuje.

3

Inne problemy i rozwiązania

Sprawdź czy zapalniczka podłączona jest do instalacji (czy kable podłączone są do zapalniczki i do kostki). Jeśli zapalniczka słabo grzeje wówczas dobrze jest również oczyścić środkowy punkt w zapalniczce - ten, który się nagrzewa oraz spiralkę. Jednak należy robić to ostrożnie, aby nie było zwarcia. Jeśli zapalniczka w ogóle nie działa to sprawdź również napięcie w kablach (tych prowadzących do zapalniczki).

Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub