Jak mieć więcej energii jesienią? strona 1 z 2

Jeżeli od nadejścia jesieni nie możesz rano podnieść się z łóżka, po południu zasypiasz przy pracy i całymi dniami ziewasz bez opamiętania, poniższe wskazówki są właśnie dla ciebie. Dowiesz się z nich jak przeciwstawić się naturze i mieć mnóstwo energii, nawet jesienią.
Jak mieć więcej energii jesienią?
1

Wysypiaj się. Jeżeli nie dostarczysz organizmowi odpowiedniej ilości snu to możesz czuć się nieustannie zmęczony. Badania wykazują również, że brak snu może być nie tylko powodem zmęczenia, ale także prowadzi do problemów ze zdrowiem i trudności w utrzymaniu stałej wagi ciała. Z tego powodu powinieneś spać co najmniej osiem godzina na dobę.

2

Unikaj jedzenia w późnych godzinach wieczornych, zwłaszcza produktów zawierających duże ilości tłuszczu. Jedzenie o późnych porach produktów o wysokiej zawartości tłuszczu lub bardzo słonych powoduje, że budzisz się niewyspany. Trawienie ich w nocy sprawia, że rano budzisz się z czymś na kształt „pokarmowego kaca”.

3

Jedz śniadanie. Liczne badania wykazały, że zjedzenie zdrowego posiłku z rana może pomóc czuć się lepiej przez cały poranek i to zarówno fizycznie, jak i psychicznie.

4

Spróbuj kofeiny. Kofeina to obecnie najpowszechniej stosowany środek pobudzający na świecie, a badania pokazały, że spożycie napojów zawierających kofeinę, takich jak kawa, może pomóc utrzymać tymczasową koncentrację i zwiększyć nieco poziom energii. Dlatego właśnie zachęcam do spożycia 1-2 filiżanek kawy dziennie. Należy przy tym zachować umiar i wziąć pod uwagę własne możliwości. Nie można pić kilku litrów kawy dziennie, by za wszelka cenę podtrzymać jednakowy poziom energii i koncentracji. Co więcej, nie wolno spożywać kofeiny w późnych godzinach popołudniowych, ponieważ może ona prowadzić do problemów z zaśnięciem. Kofeina najsilniej działa przez pierwszą godzinę po spożyciu, ale w zależności od indywidualnych właściwości organizmu może pozostawać w organizmie przez trzy do ośmiu godzin.

Zawartość kofeiny w poszczególnych napojach przedstawia się następująco:

  • 225 gramów kawy = około 100 miligramów kofeiny

  • Jedna filiżanka czarnej herbaty = około 40 miligramów kofeiny

  • Jedna szklanka zielonej herbaty = około 20 miligramów kofeiny

Udostępnij na FB
5

Nawadniaj organizm. Woda jest niezbędna do utrzymania zdrowia całego ciała, jasnego umysłu i równowagi w obrębie wszystkich tkanek i narządów. Około 60% ludzkiego ciała stanowi woda i musisz utrzymać ten poziom nawodnienia, by sprawnie funkcjonować. Ile wody wystarczy? Zalecana dzienna dawka to dziewięć szklanek dla kobiet i trzynaście dla mężczyzn. Jeżeli jesteś bardzo aktywny fizycznie, należy tę ilość jeszcze zwiększyć. Wydaje ci się, że to dużo? Przecież do całej ilości wypijanej dziennie wody wliczają się również kawa, herbata, soki a nawet soczyste owoce i warzywa.

6

Zapobiegaj spadkom poziomu cukru we krwi. Jedz co 4-5 godzin. Regularne jedzenie, najlepiej o stałych porach, zapewnia stałe źródło energii, która jest potrzebna, by mózg i ciało mogły dobrze pracować. Ta strategia zapobiega spadkom poziomu cukru we krwi. Osoby z rozpoznaną hipoglikemią powinny jeść nawet częściej, co 2-3 godziny.

  • Ogranicz spożycie rafinowanych węglowodanów, aby zmniejszyć wahania poziomu cukru we krwi. Słodycze, soki owocowe, napoje gazowane, dżemy i syropy owocowe mogą powodować nagły skok poziomu cukru we krwi, co sprawia, że za kilka godzin, gdy poziom ten spadnie, będziesz czuć się bardzo zmęczony. Podobny efekt dają rafinowane węglowodany (zawarte np. w białym pieczywie), które metabolizowane są do cukrów prostych i również powodują nagły skok poziomu cukru we krwi. Zamiast nich spożywaj więc wysokiej jakości węglowodany, zawarte w warzywach, owocach, grochu, soczewicy, brązowym ryżu i płatkach owsianych.

  • Uzupełnij dietę w błonnik. Produkty bogate w rozpuszczalny błonnik maja możliwość spowolnienia wchłaniania glukozy, a zatem przyczyniają się do utrzymania poziomu cukru i energii na stałym poziomie. Zaleca się włączenie do diety płatków owsianych, brązowego ryżu, jęczmienia, jabłek, truskawek, pomarańczy, słodkich ziemniaków, marchwi, grochu oraz fasoli.

  • W miarę możliwości włącz białko do posiłków i przekąsek. Białko dodane do posiłku spowolni wchłanianie węglowodanów. Dzięki temu możesz czuć się pobudzony i pełen energii nawet kilka godzin po posiłku.

7

Energetyczne menu.

  • Śniadanie: miska płatków z pełnego ziarna z odtłuszczonym mlekiem i kawałkami truskawek. Kawa z mlekiem odtłuszczonym.

  • Drugie śniadanie: jabłko i jogurt o niskiej zawartości tłuszczu. Dwie szklanki wody.

  • Lunch: sałatka jarzynowa z kurczakiem i sosem winegret. Bułka pełnoziarnista. Dwie szklanki wody.

  • Przekąska: baton musli lub porcja płatków pełnoziarnistych. Cafe Latte.

  • Obiad: grillowane polędwiczki wieprzowe lub ryby. Pieczone słodkie ziemniaki, szpinak podsmażany na oliwie z oliwek. Dwie szklanki wody.

  • Przekąska: 20-30 gramów gorzkiej czekolady.

Przeczytaj teraz: Jak mieć więcej energii?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub