Jak prażyć pestki z dyni?

Niewiele jest takich wszechstronnie wykorzystywanych owoców jak dynia. Możesz zrobić ciasto dyniowe, zupę dyniową, chleb dyniowy, lampion z niejadalnych jej części na Halloween i możesz także uprażyć pestki, aby zjeść je później jako przekąskę. Poniższa instrukcja poinstruuje cię jak zrobić najlepsze prażone pestki z dyni.
Jak prażyć pestki z dyni?
Rzeczy, których potrzebujesz:
Świeże pestki z dyni, Olej do pieczenia, Sól, Nóż kuchenny, Papier do pieczenia, Ręcznik papierowy, Szpatułka.
1
Wybierz pestki z miąższu dyni, płucz je pod bieżącą wodą dopóki nie będą całkowicie czyste.
2
Nagrzej piekarnik do temperatury 175 stopni Celsjusza.
3
Umyte pestki połóż na ręczniku papierowym i pozostaw na chwilę aby przeschły.
4
Blachę wyłóż papierem do pieczenia, pędzelkiem posmaruj olejem. Wsyp pestki na papier do pieczenia, pomieszaj je, aby pokryły się olejem, a potem rozłóż pojedynczo, (aby się nie nakładały jedne na drugie). Możesz posypać delikatnie solą jeśli lubisz.
5
Włóż do nagrzanego piekarnika i piecz około 10 -20 minut, lub aż będą brązowe i delikatnie chrupiące. Dobrze jest je przekręcić podczas pieczenia, aby obie ich strony dobrze się uprażyły. Pozostaw do wystygnięcia zanim zjesz.
6
Przełóż je do szczelnie zamykanego pojemnika, aby nie było dostępu powietrza, bo przestaną być chrupkie.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • pestki z dyni można jeść łuskane i nie łuskane.
  • Jeżeli ktoś lubi pestki dobrze słone należy je pogotować w mocno słonej wodzie przez 10 minut i potem prażyć jw.
  • Możesz także dodać soli czosnkowej, albo proszkowanego chili, jeśli lubisz ostre jedzenie.
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Karo - 2013-03-16
Pyszne i łatwe do zrobienia. Dziękuje !
Mini67 - 2010-04-12

Jasne, możesz obtoczyć nimi np. filety z kurczaka i usmażyć. Polecam kurczaka w panierce z dyni i kotlety mielone w panierce z płatków owsianych ;)

Aneczkosia - 2010-04-11
a czy można do pestek zrobic jakąś panierkę?

pzdr
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub