Jak czytać runy? strona 1 z 8

Alfabet runiczny wywodzi się ze starej tradycji germańskiej. Runy uważane były za przedmioty magiczne, dawały możliwość przewidzenia przyszłości, leczenia chorób, a nawet wskrzeszenia z martwych. W obecnych czasach używa się ich głównie do przepowiadania biegu zdarzeń. Cały alfabet składa się z 24 symboli i jednej runy pustej, a każdy z nich ma inne znaczenie. Odpowiednia kolejność i interpretacja tych symboli daje wiedzę o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Przeczytaj poniższy artykuł, a poznasz co symbolizują poszczególne runy i dowiesz się jak je czytać.
Jak czytać runy?
1

fé, fehu – harmonia, płodność, urodzaj

Wiąże się ze szczęściem i wszystkimi dobrymi rzeczami, na jakie natrafisz w życiu, w szczególności z majętnością i złotem. Ma silny związek z zodiakalnym Bykiem. Jest zwiastunem dóbr materialnych, ale równocześnie ostrzega przed stagnacją i popadnięciem w samozachwyt. Zachęca do kreatywności, podkreśla znaczenie wzajemnej miłości i obiecuje pomyślną realizację podjętych zdań.

runa fé, fehu
2

úr, uruz – moc, energia

Symbolizuje niezwykle silnego i pełnego energii bawoła, którego trzeba ujarzmić, by móc wykorzystać jego moc w sposób owocny i konstruktywny. Sugeruje, że dana osoba wkracza w okres charakteryzujący się zmianami, rozwojem i świadomością samego siebie. Przeciwności losu, a nawet napięcia i stres, mogą otworzyć nowe możliwości. Jest to również znak seksualnej namiętności.

runa úr, uruz
3

thurs – siła, dobre nowiny

Prośba o wyczerpującą ocenę sytuacji – tymczasowa neutralność i przystopowanie w intensywnym myśleniu, wyciszenie, zarówno w życiu codziennym jak i w rozwoju psychicznym. Nie ważne co chcemy osiągnąć, musimy być uważni. Runa ta często nazywana jest 'bramą'. Musimy przez nią przejść, ale najpierw powinniśmy uporządkować i ocenić wszystko na tej stronie, na której się aktualnie znajdujemy. Przecież po przejściu przez bramę możemy napotkać na kolejne konfrontacje z nieznanymi nam dotąd niebezpieczeństwami. Lepiej jeśli będziemy mieć jeden rozdział zamknięty zanim otworzymy następny.

runa thurs
Udostępnij na FB
4
runa áss

áss – wiedza

Jest to runa słowa pisanego i komunikacji. Powiązana z Merkurym, który według tradycji komunikował się z siłami boskimi. Runa również powiązana z Odinem, który musiał przejść przez wielkie cierpienie, aby móc posiąść wiedzę. Áss wyraża wiedzę starszych ludzi i pomoc od nich. Również lepsze kontakty z rówieśnikami, prawdopodobnie o naturze magicznej czy parapsychologicznej. Dniem Odina jest środa, dzień poświęcony Marsowi (z łac. dies Mercurii – dzień Merkurego).

5
runa reið

reið – koło, podróż

Długie podróże, tradycyjnie konne, zwłaszcza te zabawne. Podróż może być duchowa (rozwój osobisty) lub może to być ostatnia podróż duszy do domu bogów, Valhalla. Valhalla to według mitologii nordyckiej miejsce, w którym przebywają polegli w chwale wojownicy. Inne interpretacje runy: wysłane lub otrzymane wiadomości, lub wiedza, którą pytająca osoba musi posiąść.

6
runa kaun

kaun – ogień, światło

Runa ognia i światła daje osobie pytającej możliwość zobaczenia jej obecnej sytuacji w innym świetle. Jest to runa, która niesie pochodnię ogniska domowego. Jest ona ponadto synonimem pasji i seksualnego pożądania, które – jeśli nie są uwolnione spowalniają osobisty rozwój człowieka.

7
runa gebo

gebo – prezenty, podarki, hojność

Prezenty i przyjemność ich dawania. Przyjaźń, hojność i zwykłe radości. Jest to również runa związku, par, a co za tym idzie runa zwiastująca dobry wybór powiązany z zaręczynami, ślubem czy planami biznesowymi. Oczywiście te relacje wymagają gotowości do pewnych poświęceń, czegoś co nie może zostać zlekceważone. Egoizm może zniszczyć wszystko. Runa ostrzega również przed lenistwem oraz niezdecydowaniem, które mogą coś zniszczyć – związek, plany.

8
runa wunjo

wunjo – szczęście, radość

Znak szczęścia, siły i wyzwolenia. Osoba pytająca może jest sfrustrowana poprzez wyolbrzymianie samokrytycyzmu, ale jest zdeterminowana, aby zmienić coś na lepsze. Runa również może symbolizować niejasne napięcie seksualne, niesie za sobą niebezpieczeństwo rozczarowania. Zdobycie doświadczenia może czasem sporo kosztować. Nie przeocz sytuacji, w której wszystko może się skomplikować. Ważne żeby zdołać ją wyciągnąć z innych i stłamsić, przeciwdziałać jej.. Bądź uważny i czujny.

9
runa hagall

hagall – kłopoty, niepowodzenia

Sugeruje frustrujący i trudny okres nacechowany nieoczekiwanymi problemami, niepowodzeniami czy chorobą. Ważne, żeby rozmyślanie nie doprowadziło do rozpaczy i nieroztropności. Podjęte teraz decyzje

10
runa nauð

nauð – potrzeba, konieczność

Ważna jest potrzeba cierpliwości. Osoba, która pyta musi ocenić swoje ruchy zanim jakikolwiek wykona. Czasami sami jesteśmy swoimi największymi wrogami. Chciwość lub żądza może nas wyniszczyć. I mimo że emocjonalne, materialne lub duchowe szczęście jest blisko, sami możemy je od siebie oddalić. Trzeba uważać.

11
runa íss

íss – lód, chłód

Runa zwiastuje frustrację i różne inne przeszkody, tylko cierpliwość popłaca. Powiązanie z chłodnymi relacjami międzyludzkimi, zwłaszcza w rodzinie. Może pytający jest w sytuacji, która powstrzymuje go przed działaniem, albo nie zdaje sobie sprawy co tak naprawdę się wokół niego dzieje. Trzeba przeczekać trudny okres i poczekać na roztopy. Może to przynieść nowe emocje i perspektywy.

12
runy jara

jara – rok, naturalny obieg

Zmienność pór roku. Runa zwiastuje jakąś pracę. Zachęca do wytrwałości i walki o sukces. Cięcia, szybkie nieprzemyślane decyzje mogą być katastrofalne w skutkach. Trzeba po kolei przejść przez wszystkie procesy, jak przy żniwach – siejemy ziarno, czekamy aż ziarno wyda plon, dojrzeje i dopiero na końcu przystępujemy do żniw.

13
runa yr

yr – cis, podróż zmarłych

Cis był pierwszym z drzew Odina. Zbierał na nim dusze zmarłych, zanim wyruszyły one w dalszą podróż. Jest to drzewo symbolizujące wieczność. Runa symbolizuje więc śmierć, lub wielką zmianę przyzwyczajeń. Nie musi ona być negatywna, ale może oznaczać, że pytająca osoba zbliża się do wielkiego przełomu, może nawet sukcesu (w zależności jakie będą inne runy).

14
runa pertho

pertho – ognisko domowe, palenisko, mistycyzm

Jedna z bardziej tajemniczych run, o którą nie raz toczyły się spory. Sugeruje coś mistycznego, ale odnosi się również do domu i jego ogniska. Możliwy prezent lub odziedziczenie czegoś. Duże powiązanie z tajemnicą, sekretem, okultyzmem, tajemniczymi przeczuciami, myślami.

15
runa elgr

elgr – ochrona, obrona

Bardzo pozytywna runa, sugerująca, ze pytająca osoba jest silna i potrafi odnosić sukcesy. Runa zwiastuje okres, w którym należy się z tego cieszyć i czerpać ile się da. Może pojawią się nowe, ekscytujące wyzwania? Ważne jednak, żeby te pozytywne emocje były pod kontrolą i że wszystko należy robić w dobrej wierze, nie krzywdząc innych. Uważaj na ludzi, którzy lubią wykorzystywać innych i nie wystawiaj swojego zdrowia na niebezpieczeństwo.

16
runa sol

sol – słońce, dobre zdrowie

Dobrobyt i szczęście. Zdolności pytającego powinny się ujawnić i zostać wykorzystane w pozytywny sposób. Sukces i moc tworzenia będą widoczne. Czasami trzeba będzie zwolnić i się zastanowić, aby nie popełnić błędu. Runa jest również ostrzeżeniem przed zbytnim wybijaniem się na pokaz.

17
runa tyr

tyr – wojna, odwaga

Symbol odwagi i oddania a zarazem moc słońca która pojawia się razem z pasją, zwiastującą pomyślność. Nie wolno przy tym zapominać o pewnych zasadach, których należy przestrzegać. Stój mocno na nogach i miej wiarę w siebie.

18
runa bjarkan

bjarkan – narodziny, nowy początek

Sugestia płodności i odnowienia. Musimy odpokutować stare grzechy i pozbyć się złych nawyków, które są niebezpieczne dla naszego zdrowia, na przykład alkohol czy papierosy. Kobiety, które starają się o dziecko powinny teraz starć się bardziej, bo to jest ten czas.

19
runa ehwass

ehwass – koń, zmiany

Runa Sleipner'a, konia Odina. Symbol podróży i zmian. Osoba pytająca zaangażowana w jakieś plany biznesowe powinna teraz działać, ale jeśli chodzi o związek, to trzeba pomyśleć o jego przebudowaniu, dodaniu mu nieco witamin. Udać się w podróż duchową. Runa wróży dobrobyt. Aby uzyskać spokój wewnętrzny należy troszkę się wysilić i dokończysz wszystkie zadania.

20
runa maðr

maðr – inteligencja, kultura

Runa reprezentuje osobę pytającą. Duży wpływ na nią mają pozostałe runy. Reprezentuje ona to co jest w nas najlepsze- kulturę, pamięć, inteligencję inne przymioty. Nasze oceny powinny być szerokie, życie zrównoważone a emocje pod kontrolą. Energia powinna być zachowana, a ciało szanowane. Opinie i nastawienie się na różne rzeczy musi być pozytywne. Pamiętaj, że jak kto sobie pościeli, tak się wyśpi.

21
runa logr

logr – woda, niepewność

Runa powiązana z płynącą wodą, a co za tym idzie z emocjami i intuicją. Powinniśmy polegać na naszej intuicji i naszych emocjach, dać im się czasem prowadzić (ale pod kontrolą). Głęboko osadzone instynkty nie powinny mieć nad nami władzy. One są tylko do pomocy, do tego, aby nas motywować do działania. Runa również może oznaczać pozytywną zmianę w czyimś myśleniu, przynoszącą więcej szczęścia.

22
runy ingwaz

ingwaz – urodzajność, realizacja

Szczęśliwa runa, która zwiastuje ukończenie jakiegoś projektu czy zrealizowanie idei. Wykorzystanie swojego potencjału w pełni. Równocześnie daje poczucie ulgi, a co za tym idzie koniec zmartwień. Ważna runa, zwiastun kluczowego momentu w życiu.

23
runa oðal

oðal – rodzina, dostatek

Początek i koniec. Rodzinne tradycje i dziedzictwo, często powiązane z zerwaniem ze starymi wpływami i może starymi przyjaźniami? Takie zmiany mają wpływ na nasze dalsze życie, więc warto je rozważyć. Mogą one być trudne.

24
runa dagaz

dagaz – dzień, porywczość

Symbolizuje on punkt kulminacyjny i wkroczenie na wyższy poziom duchowości. Zwiastuje korzyść dla osoby pytającej. Koniec ciemnych czasów, teraz będzie rządzić światło. Musimy chwytać okazję, bo nam ucieknie i już nie wróci.

25
runa Odina

runa Odina – przeznaczenie, los

Ta runa jest kompletną pustką. Reprezentuje zarówno koniec jak i początek. Symbol czegoś, czego nie znamy, krok w nieznane. Może rozwój osobisty? Nowa karta życia, którą musimy sami zapisać.

Przeczytaj teraz: Jak wróżyć wahadełkiem?
  • Komentarze Tipy.pl (3)

swsw - 2017-03-03
co za idiota pisze takie artykuł - RUNY SĄ SŁOWIAŃSKIE - niemcy są małym ludkiem, który rozrósł się dopiero w 17 wieku Zaś naród Polski był olbrzymim państwem co najmniej od 5000 lat. Zaś od 966 zaczęło się niszczenie Polskiej kultury, Polskiego pisma-run. Mordowano nas aby zatrzeć naszą wielkość, naszą wiedzę - ale wam niemiaszki to się nie uda RUNY SA SŁOWIAŃSKIE
maritkad - 2016-11-20
Na tej stronie http://www.czarymary.pl/ sa fajne ksiazki, takze na temat run.
nina - 2012-09-15
uwazam,ze bardzo dobra strona internetowa, udalo mi sie wszystko przeczytac, czego chcialam sie dowiedziec, dziekuje i pozdrawiam Nina
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub