Jak zrobić koszyczki na choinkę z papieru? strona 1 z 7

Istnieje wiele możliwości przystrojenia choinki, jednak największą radość daje zrobienie wszystkich ozdób własnoręcznie. Robienie ozdóbek choinkowych wcale nie jest trudne i nie wymaga dużych zdolności plastycznych. Jedną z moich ulubionych ozdób z papieru na choinkę są koszyczki w kształcie serduszek. Ich wykonanie wydaje się być na pierwszy rzut oka bardzo skomplikowane, jednak wcale takie nie jest. Przekonaj się sama!
Jak zrobić koszyczki na choinkę z papieru?
Rzeczy, których potrzebujesz:
Kolorowy papier, najlepiej błyszczący w dwóch kolorach, Nożyczki, Wstążka
Udostępnij na FB
1
Dwie kartki - biała i czerwona
Wytnij dwa prostokąty z dwóch kolorów papieru. Długość każdego prostokąta powinna być około 3 razy większa od jego szerokości. Przykładowo 30 cm długości na 10 cm szerokości.
2
Rysowanie linii na kartce
Złóż jeden z prostokątów na pół i połóż przed siebie na stole w taki sposób, aby zgięcie było bliżej ciebie, zaś rozcięta część dalej. Na prostokącie wyznacz kwadrat a następnie narysuj półokrąg przylegający do górnej krawędzi kwadratu. Teraz narysuj dwie pionowe linie, dzielące kwadrat na trzy równe części (trzy paski tej samej wielkości).

Ważne: Przedłuż pionowe linie dzielące kwadrat o około pół centymetra, tak, aby linie wychodziły poza jego obręb.

Wytnij półokrąg oraz przetnij papier wzdłuż pionowych linii. To samo zrób z drugą kartką (tą w innym kolorze).
3
Robienie koszyczka - ozdoby choinkowe
(Dla uproszenia opisu zakładam, że jedna część serduszka jest biała a druga czerwona). Rozszerz pierwszy biały pasek i włóż w niego pasek czerwony, następnie ten sam pasek czerwony rozszerz i włóż między niego pasek biały, na koniec rozszerz pasek biały i włóż między niego czerwony.
4
Gotowy koszyczek - serduszko
W taki sam sposób przepleć resztę serduszka, pamiętając, aby każdy pasek, był raz nad a raz pod paskiem innego koloru. Na początku będzie ci się to wydawać nieco zawikłane, ale szybko się zorientujesz o co chodzi. Jak już skończysz przeplatanie, rozszerz serduszko i naklej od środka pasek z kolorowego papieru, który będzie uchwytem koszyczka. Zamiast papierowego uchwytu możesz zrobić go z wstążki lub sznurka.
5
Szablony koszyczków
Jak już nauczysz się robić koszyczek z 3 pasków możesz spróbować zrobić taki sam, ale składający się z 5-ciu lub więcej paseczków. Sposób przeplatania jest zawsze taki sam. Poza tym, możesz eksperymentować również z różnymi kształtami. Paski nie koniecznie muszą być proste. Dzięki różnym kształtom uzyskasz unikalne koszyczki. Na początku proponuję kształty obok (wydrukuj je i przerysuj na papier). Dobrej zabawy!
6
Ozdoby choinkowe - zrób to sam
Gotowe koszyczki zawieś na choinkę i wypełnij słodyczami!
  • Komentarze Tipy.pl (2)

321 - 2012-12-17
Super przepis mimo ,że siedziałem z 4 godzinny... ogólnie robić nie polecam ,ale fajnie wytłumaczony.. szkoda ,że brak filmiku...
Kasia721 - 2011-12-13
Fajne;)
Mi jakoś wyszło, ale siedziałam nad tym pół godziny.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub