Jak zbierać i przechowywać fasolę?

Fasola jest bogata w białko, błonnik, witaminy i minerały i jest smakowita, a ponadto występuje w różnych kolorach. Nic dziwnego, że możesz ją podać pod różną postacią w restauracjach, wiejskiej kuchni i również w kuchni polowej. Poinstruujemy cię krok po kroku, kiedy najlepiej zbierać fasolę i jak ją przechowywać, aby zachowała wszystkie swoje składniki.
Jak zbierać i przechowywać fasolę?
Rzeczy, których potrzebujesz:
Drucianą siatkę do suszenia, Nóż ogrodowy, Koszyk, Plastikowe pojemniki, Szklane słoiki.
1
Zbieraj fasolę, gdy strączki zrobią się suche i brązowe a ziarna w środku zrobią się twarde, ale zanim strąki pękną samoczynnie. Najczęściej jest to około 90-100 dni od sadzenia.
2
Jeżeli ziarna nie są suche, połóż ziarna je na drucianej siatce do suszenia. Pozostaw tak na kilka dni, aż dobrze wyschną.
3
Otwieraj strąki i wyłuskuj fasolę.
4
Wyłuskaną fasolę włóż do zamrażalnika na 3-4 godziny, aby zabić larwy, czy robaki, które mogą się znajdować w środku fasolek.
5
Włóż do plastikowych szczelnie zamykanych pojemników lub zakręcanych słoików.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Jeżeli fasola przemarznie, lub zbierasz ją podczas deszczu i strąki są namoczone, możesz wziąć całe rośliny i powiesić w przewiewnym, suchym miejscu do wyschnięcia.
  • Zamkniętych słoików z kolorową fasolą nie trzymaj w ukryciu. Ustaw je w widocznym miejscu, a będą oryginalną dekoracją twojej kuchni.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub