Jak zrobić zegar ścienny?

Jest to bardzo prosty projekt. Nie wymaga wielkich zdolności, a efekt jednak jest wspaniały. No i duma, że zrobiło się coś samemu. Odkąd mechanizmy zegarowe są łatwo dostępne, postanowiłam zrobić swój własny zegar ścienny. Popatrzcie.
Jak zrobić zegar ścienny?
Rzeczy, których potrzebujesz:
deseczka, z której chcesz zrobić zegar – moja jest okrągła, farba do gruntowania, farba, kawałek kartki papieru, duże kolorowe pinezki, mechanizm zegarowy ze wskazówkami, bateria, ołówek, kątomierz, linijka, gumowy młotek, pędzel, wiertarka, uchwyty, aby powiesić zegar, papier ścierny, ściereczka.
1
Wyczyść deseczkę papierem ściernym, aby wygładzić dokładnie jej powierzchnię.
2
Następnie wyczyść ją dokładnie z kurzu. Powierzchnia musi być idealnie czysta.
3
Teraz czas na użycie farby do gruntowania. Nałóż jedną lub dwie jej warstwy i pozostaw do wyschnięcia.
4
Pomaluj deseczkę na wybrany kolor. Ja pomalowałam na niebiesko, ponieważ będzie pasował do kuchni, no i mam niebieskie pinezki. Przód deski pomalowałam jaśniejszym odcieniem, a boki ciemniejszym. Nałóż dwie warstwy farby, dla uzyskania bardziej jednolitego koloru. Pozostaw do wyschnięcia.
5
Znajdź środek deseczki. Jak to zrobić na okrągłej desce? Przyłóż kartkę papieru do deseczki i obrysuj jej kontur. Następnie wytnij koło. Złóż je na pół i jeszcze raz na pół. Rozłóż i przyłóż do deseczki. Linie po zgięciu kartki wskażą środek. Zaznacz środek na desce. Proste, prawda?zegar ścienny - krok 5.
6
Przy pomocy kątomierza zaznacz kąty 30 stopni na kółku (w sumie wyjdzie ich 12). Poprowadź kreski od środka do brzegów koła. Powinno się uzyskać dwanaście takich kresek. Następnie zaznacz miejsca w których przypniesz pinezki. Odmierz jednakową odległość od brzegów koła.zegar ścienny - krok 6.
7
Przyłóż tak przygotowane papierowe koło do naszej tarczy zegara. Poprzybijaj pinezki w miejscach kropek, ale nie do końca. Jak już się pewnie domyślasz, będą one zamiast cyfr w zegarze.zegar ścienny - krok 7.
8
Teraz czas oderwać papier. Pójdzie łatwo, bo to tylko kartka papieru. Teraz podociskaj pinezki do końca.zegar ścienny - krok 8.
9
Wreszcie nadszedł czas na założenie mechanizmu zegarowego. Na pewno masz instrukcję obsługi, którą dostałeś ze swoim mechanizmem. Jeśli nie, to popatrz na zdjęcie obok.
schemat montażu mechanizmu zegarowego
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (1)

kropka44 - 2014-01-24
Fantastyczny art. ale dla mnie wyższa matematyka :}
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub