Jak zrobić kompot z suszu?

Kompot z suszu to inaczej kompot z suszonych owoców i jest on tradycyjnym napojem wigilijnym. Często traktowany jest jako potrawa i wliczany do jednego z 12 dań wigilijnych.
Jak zrobić kompot z suszu?
Rzeczy, których potrzebujesz:
20 dag suszonych śliwek, 20 dag suszonych fig, 20 dag suszonych moreli, 20 dag suszonych jabłek, 20 dag suszonych gruszek, 5 goździków, 2 gałki muszkatołowe, kilka plasterków imbiru, 1/2 szklanki cukru, kawałeczek kory cynamonu lub łyżeczka cynamonu mielonego, skórka z cytryny, skórka z pomarańczy, miód
1
Suszone owoce należy opłukać, zalać ciepłą wodą, tak, aby lustro wody znajdowało się kilka centymetrów nad owocami (około 2-3) i moczyć przez około 3 godziny.
2
Owoce wraz z wodą w której się moczyły przelewamy do dużego garnka i uzupełniamy gorącą wodą (owoce wchłoną część wody podczas moczenia). Wrzucamy 5 goździków (lub więcej jeśli ktoś lubi ich smak, jednak nie więcej niż 10, aby nie przedobrzyć), gałkę muszkatołową, kilka plasterków imbiru oraz cynamon i gotujemy na maleńkim ogniu (aby owoce się nie rozpadły) przez około 30-40 minut.
3
Po zagotowaniu wyjmujemy cynamon i goździki (aby nie było goryczki).
4
Dodajemy startą skórkę cytryny i pomarańczy. Zamiast skórki cytryny możemy dodać całą cytrynę - pokrojoną w cieniutkie plasterki wraz ze skórką.
5
Sprawdzamy smak. Jeśli kompot jest za mało słodki dosładzamy go miodem lub jeśli ktoś woli to cukrem. Jednak dobrze jest dodać do całego kompotu przynajmniej dwie łyżki miodu - będzie mieć lepszy smak.
6
Szklaneczki i dzbanek możemy udekorować plastrami pomarańczy. Kompot należy podawać schłodzony.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub