Jak wybierać kosmetyki dla cery suchej i wrażliwej?

O każdy rodzaj cery należy dbać w określony sposób. Ale skóra sucha i wrażliwa wymaga jednak szczególnego potraktowania. Po czym rozpoznać suchą i wrażliwą skórę? Sucha skóra jest często podrażniona, zaczerwieniona, często pękają naczynka, często reaguje alergicznie na nowe kosmetyki i wiele ich składników, jak również na różne płyny czy proszki, szynko pojawiają się zmarszczki. Ponadto po każdym myciu następuje uczucie ściągnięcia skóry. Jak sobie z tym radzić? Jakich kosmetyków używać? Odpowiedzi na te i na inne pytania znajdziesz w poniższym artykule.
1

Tonik. Toniki z reguły wysuszają skórę, więc jeśli masz suchą skórę musisz bardzo na nie uważać. Nie znaczy to jednak, że należy całkowicie z toniku zrezygnować, choć niektórzy kosmetolodzy tak właśnie radzą. Tonik trzeba po prostu uważnie wybrać i dopasować do rodzaju cery. Podczas wybierania szukaj toników, które nie zawierają alkoholu, są hipoalergiczne i przeznaczone specjalnie do suchej cery. Wszystkie te informacje znajdziesz na opakowaniu.

2

Krem. Sucha skóra powinna być nawilżana codziennie, aby utrzymać skórę odpowiednio napiętą i odżywioną. Nie jest rzeczą niemożliwą znaleźć idealny krem. Najlepiej poszukać kremu bezzapachowego, który mógłby dodatkowo uczulać. Szukaj kremów ze składnikami takimi jak olejek migdałowy, aloes, rumianek, olejek jojoba i olej z oliwek. Wypróbuj również maseczki nawilżające przeznaczone do cery suchej.

3

Peeling. Wiele osób myśli, że skóry suchej nie należy w ogóle traktować peelingiem. Nie mają jednak racji. Trzeba natomiast wiedzieć jak się do tego zabrać. Najlepiej wybrać peeling drobnoziarnisty o delikatnym działaniu i używać go raz lub dwa razy w tygodniu.

4

Podkład. Najlepszy będzie ten na bazie silikonu, hipoalergiczny. Powinien on również zawierać filtr przeciwsłoneczny. Używaj gąbki do nakładania podkładu i nie wcieraj go w skórę.

5

Puder. Nie każda osoba z suchą skórą może stosować puder. Jeśli już musisz wybierz bezzapachowy. Najlepiej zdecyduj się na puder mineralny. Mimo wszystko najpierw wykonaj testy alergologiczne, czy puder Cię nie uczuli. Najlepiej w mało widocznym miejscu.

6

Makijaż oczu. Makijaż oczu nie ma większego wpływu na skórę, pod warunkiem, że kosmetyki są bezzapachowe. Wybierając więc cienie do powiek czy maskary kieruj się tą zasadą.

Udostępnij na FB
Przeczytaj teraz: Jak dbać o cerę suchą?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub