Jak używać bazylię?

Bazylia jest niezwykle cenionym ziołem, za swoje wszechstronne zastosowanie jako przyprawa, jako lekarstwo, jako środek czyszczący. Przeczytaj nasze porady dotyczące tego niezwykle wonnego zioła.
Jak używać bazylię?
1
Jedną łyżkę suszonej bazylii wsyp do kubka i zalej wrzątkiem, postaw pod przykryciem na trochę, aby się dobrze zaparzyła. Herbata bazylii jest doskonałym lekarstwem polecanym na kłopoty trawienne, szczególnie na zatwardzenia. Działa również lekko uspokajająco.
2
Dodaj trochę bazylii do mało aromatycznych warzyw, aby podnieść ich walory smakowe. Możesz wypróbować posypać bazylią ziemniaki, oberżynę, cukinię, marchewkę, kalafiora i każdych innych którym wg ciebie potrzeba ekstra smaku. Dodawanie świeżej bazylii do sałatek także podnosi ich walory smakowe.
3
Włóż suszoną bazylie do saszetek, lub dodaj świeżo suszone listki do potpuri. Nadaje ona delikatny słodkawy zapach. Bazylia cytrynowa nada miłego cytrynowego zapachu.
4
Hoduj bazylie w swoim ogrodzie szczególnie pośród jasnych kwiatów. Doda ona kolorystyki i doda niesamowitego zapachu w twoim ogrodzie. To także zapewni ci, świeże dostawy bazylii do suszenia, lub używania jej świeżej.
5
Nadaj piękny połysk swoim włosom. Do kubka wrzącej wody dodaj szczyptę bazylii i szczyptę rozmarynu i pozostaw pod przykryciem, aby dobrze namokło. Odcedź. Płucz tą miksturą włosy już po umyciu ich szamponem. Staną się one lśniące i będą delikatnie pachnieć (słodkawym zapachem).
6
Olejek aromatyczny bazyliowy działa pomaga na skurcze, działa antywirusowo i antybakteryjnie, oraz rozluźnia zmęczone mięśnie. Okłady z olejku bazylii działają kojąco na bolący brzuch podczas miesiączki.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Bazylia była dawniej stosowana w celach leczniczych. Jest świetna w walce z infekcjami dróg oddechowych, niestrawnością. Stosowana również przy żółtaczce.
  • Bazylia jest znanym afrodyzjakiem.
  • Znana również jako środek przeciw bólowi głowy, migrenie, przeziębieniom zatok
  • Inhalacja olejkiem bazyliowym rozjaśnia umysł, wskazana jest przy przemęczeniu psychicznym, depresjach.
  • Kompresy z olejku bazylii leczą przekrwienia piersi
  • Kompresy z olejku bazylii są wskazane przy owrzodzeniach jamy ustnej i infekcjach dziąseł.
  • Rozcieńczony olejek z bazylii poprawia kondycję i wygląd skóry.
  • Zbieraj bazylię tuż przed pojawieniem się pierwszych kwiatów, wtedy jest największe stężenie olejków w niej zawartych.
  • Używaj jak najwięcej świeżej bazylii tej z ogrodu, lub kupionej w sklepie. Ulepszy ona smak i zapach wielu potraw.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub