Jak przechowywać sery?

Tak jak wszystkie artykuły łatwo psujące się – sery należy przechowywać w chłodnym i ciemnym pomieszczeniu, przy odpowiednich warunkach higienicznych w we właściwych opakowaniach. Poniżej podajemy okres przechowywania serów żółtych i białych.
Jak przechowywać sery?
1
Sery żółte w chłodziarce mogą być przechowywane około 10 dni. Należy jednak pamiętać o zabezpieczeniu ich przed wysychaniem. Zaleca się stosować jako opakowanie papier pergaminowy, folię aluminiową lub szczelny pojemnik plastikowy.
2
Ser wysuszony można zetrzeć na tarce i zużyć do posypania kanapek, zapiekanek, pizzy, makaronów itp.
3
Świeży ser biały zachowuje świeżość zaledwie 2-3 dni. Toteż chcąc przechowywać go przez kilka dni, należy przechowywać go w szczelnym plastikowym pojemniku.
4
Jeśli ser biały wskutek zbyt długiego przechowywania stracił walory smakowe, a powierzchnia stała się oślizła i mazista, nie znaczy to że ser ten nie nadaje się do spożycia. Należy go poddać zgliwieniu, a następnie przetopić i doprawić kminkiem i papryką.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (1)

endo - 2012-04-04
Czy można ser żółty przechowywać tak, że najpierw owijamy w papier śniadaniowy, a następnie wkładamy do torebki foliowej i trzymamy na górnej półce?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub