Jak kupić wiązania snowboardowe?

Dobra deska to nie wszystko. Aby móc w pełni kontrolować swoją deskę trzeba mieć również dobre wiązania. Poniżej znajdziesz porady i wskazówki czym się kierować kupując wiązania snowboardowe.
Jak kupić wiązania snowboardowe?
1
W zależności od tego jakie mamy buty lub jakie buty zamierzamy kupić możemy wybrać pomiędzy wiązaniami:

- Wiązania miękkie - z paskami, lub wiązania Flow. Najlepsze do freestyle’u i freeride’u.
- Step-in - wiązanie oraz but powinny być tego samego rodzaju. Duża wygoda. Jeśli lubisz jibbing, skakanie to nie są to wiązania dla Ciebie.
- Wiązania twarde - przeznaczone do szybkiej jazdy, duża kontrola nad deską.
2
Wyróżniamy 3 rozmiary wiązań a mianowicie S, M i L. Rozmiar wiązań dobieramy do rozmiaru butów. Wiązanie powinno być dobrze dopasowane do buta. Niektóre wiązania mają możliwość wyregulowania rozmiaru. Mierząc wiązanie powinniśmy sprawdzić czy jest ono dobre na szerokość zwłaszcza przy pięcie.
3
High back (Łyżka) w wiązaniach miękkich

High back to łyżka wiązania - tylna część wiązań. Jej zadaniem jest usztywnienie kostki i jej ochrona. Pasjonaci Freeride powinni wybrać wiązania z sztywniejszą i wyższą łyżką. Dla osób, które wolą Freestyle przeznaczona jest łyżka niższa i bardziej elastyczniejsza. Łyżka powinna być zawsze niższa od wysokości buta. Najlepiej, aby była wyłożona materiałem antypoślizgowym.
4
Pompki w wiązaniach powinny chodzić płynnie i brać po kilka ząbków za jednym dociśnięciem. Od ich jakości często uzależniona jest cena wiązań.
5
Dobrze, aby paski były pokryte od wewnętrznej strony materiałem antypoślizgowym. Im pasek będzie lepiej trzymał buta, tym większa kontrola nad deską.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Zawsze mierz wiązania przed zakupem na swoje buty snowboardowe. Sprawdź czy możesz łatwo zapinać je i rozpinać. Jeśli cena jest dla ciebie zbyt wygórowana, poszukaj takich wiązań w internecie (np. na Ceneo). W ten sposób dostaniesz to, czego chcesz za dużo mniejsze pieniądze.
  • Zapytaj sprzedawcę czy te wiązania są odpowiednie dla Twoich butów
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ciekawe porady

Czy wiesz, że grupa krwi może powiedzieć wiele o twojej kondycji zdrowotnej, a w szczególności o chorobach, na które...

Grupa krwi a zdrowie

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub