Co zrobić żeby ręczniki były miękkie?

Chyba każdy z nas uwielbia po kąpieli lub prysznicu zanurzyć się w miękki, miły ręcznik. Zakupienie ręczników dobrej jakości daje nam gwarancję, że nasze ręczniki pozostaną miękkie i puchate przez długi okres użytkowania. Najlepiej wybierać te zrobione w 100% z bawełny. Ale nawet najlepsze ręczniki po wielokrotnych praniach stracą na kolorze i teksturze. Warto więc pomyśleć o odpowiedniej pielęgnacji ręczników, aby służyły nam przez długi czas.
Co zrobić żeby ręczniki były miękkie?
Rzeczy, których potrzebujesz:
Środek do prania, Ocet winny, Soda oczyszczona, Piłeczki tenisowe.
1
Nowe ręczniki wypierz przed pierwszym użyciem. Producenci często dodają przy produkcji ręczników specjalne środki, aby leżące na półce ręczniki były puchate i miękkie, a tym samym zachęcały potencjalnych nabywców do ich zakupienia. Ale środki te mogą powodować złą absorpcję wody przez ręcznik. No przyznaj się, już nie raz miałaś do czynienia z nowym ręcznikiem, który nie chciał tak dobrze wchłonąć wody jak stary.
2
Użyj szklanki białego octu jako dodatku do proszku czy płynu do prania jeśli pierzesz ręczniki. Stosuj tą miksturę raz lub dwa razy w miesiącu (lub co drugie-trzecie pranie ręczników). Dzięki octowi ręczniki będą miękkie.
3
Odśwież stare ręczniki, które nie są już takie puchate. Wypierz je dodając do proszku lub płynu do prania ½ szklanki sody oczyszczonej. W fazie płukania dodaj szklankę octu.
4
Jeśli suszysz ręczniki w suszarce nie nastawiaj najwyższej temperatury. Może ona zniszczyć materiał.
5
W czasie suszenia ręczników w suszarce włóż do środka piłeczki tenisowe. Zapewnią dodatkową miękkość. Może to zabrzmiało dziwnie, ale to naprawdę działa.
Udostępnij na FB
Przeczytaj teraz: Jak wybrać dobry ręcznik?
  • Komentarze Tipy.pl (8)

Jurek - 2017-05-22
Sodę do pralki ? Ocet ? Może oba razem. Pralka to wytrzyma ?
Ania 1234 - 2016-10-27
ja reczniku prasuje i sa miekkie
Basiaja - 2016-05-05
A co z pralka przy takim praniu?
nodi - 2016-04-16
Ją stosuję sposób trzeci ale odwrotnie : zamiast proszku daje 1/2szkl sody a do plukania 1 szkl octu. Sposób skutkuje.
Bąbel - 2016-02-08
Pól szklanki sody, szklanka octu? po ilu takich zabiegach pralkę trafi szlag?
gosiam439 - 2016-02-03
Testowałam te sposoby i nie prawda . Żaden sposób nie działa . Bzdury piszecie .
Guska - 2016-01-20
To jest nie prawda z soda i octem robilam tak i nic nie daje
Sarah - 2016-01-11
A ja uważam ,że Ręcznik powinien być raczej szorstki --- Aby dobrze wytrzeć Ciało a przy okazji - wycierania poprawić krążenie Krwi ............Tak mnie uczyli .. Doświadczeni i widzę rezultaty
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub