Jak usunąć wilgoć z samochodu? strona 1 z 3

Jeżeli ten problem dotyczy i twojego samochodu, wiesz doskonale, jak wilgoć potrafi uprzykrzyć życie kierowcy. Zwłaszcza, kiedy się spieszysz, wpadasz do auta i wita cię woda na szybach. Oczywiście od środka. Wycieranie szyb za każdym razem mija się z celem – musisz znaleźć i usunąć przyczynę.
Jak usunąć wilgoć z samochodu?
1
Jako, że przyczyna może być prozaiczna, warto zaczynać od najprostszych metod. Przede wszystkim sprawdź, co się dzieje pod dywanikami (o ile nie masz gumowych, gdyż wtedy po każdej jeździe w mokrych butach możesz po prostu wylać z nich wodę). Jeżeli jest tam mokro, spróbuj podłożyć pod nie na noc gazety – wchłoną wilgoć i rano możesz je wyrzucić (a nawet powinieneś). Zamiast gazet możesz rozsypać żwirek dla kota, który bardzo dobrze wchłania wilgoć.
2
Pomóc może też suszenie wykładziny suszarką. Kiedy już pozbędziesz się mokrej plamy, natychmiast wymień dywaniki na gumowe, a o welurowych zapomnij do lata.
3
Jeżeli twój samochód posiada szyby bez ramek, zadbaj o uszczelki. Potraktuj je specjalnie dla nich przeznaczonym preparatem, który je uelastyczni i zapobiegnie przeciekowi wody. Tak, wiem, że takie szyby fajnie wyglądają, ale ich wadą jest właśnie to, że nie lubią się z deszczem. Zresztą w tradycyjnych drzwiach też warto sprawdzić uszczelki. Możesz użyć też wazeliny technicznej lub sylikonu w sprayu.
Udostępnij na FB
4
Ustaw obieg powietrza na otwarty, a jeżeli już tak zrobiłeś i problem nie zniknął, upewnij się, że klapka obiegu się nie zacięła.
5
Doraźnie pomożesz sobie włączając ogrzewanie przedniej i tylnej szyby oraz dmuchawę na maksymalne obroty. Sprawdź, czy na pewno leci ciepłe powietrze – zimne nic tu nie pomoże. Włącz też klimatyzację, jednak odczekaj z tym kilka chwil po uruchomieniu cieplej dmuchawy.
6
Podobnie doraźnie możesz sobie pomóc przecierając szyby preparatem typu anty-para. Stosuje się go na umyte i oczywiście suche szyby. Po użyciu takiego specyfiku na szybach tworzy się powłoka zapobiegająca osadzaniu się pary. Ponoć działa też szampon do włosów, konkretnie zaś Barwa rumiankowy.
7
Sposobu z fajerką i zostawieniem otwartej szyby na kilka godzin lub noc z całym przekonaniem nie polecam, chyba, że planujesz ognisko. Wtedy kup i musztardę.
8
Przyczyną może być też wyciek z nagrzewnicy. Aby ją dobrze obejrzeć, powinieneś ją wyjąć – z wierzchu możesz nie zauważyć ewentualnego wycieku.
9
Podczas deszczu, o ile to tylko możliwe, staraj się wkładać mokre okrycie i parasol do bagażnika.
10
Winowajcą może okazać się też filtr kabinowy. Przyjmuje on, oprócz zanieczyszczeń, także wilgoć, która następnie zostaje przekazana do kabiny kiedy tylko włączysz dmuchawę.
11
Jeżeli posiadasz garaż, spróbuj zostawiać na noc lekko uchylone szyby.
12
Tankuj do pełna. Co prawda ilość paliwa w baku nijak ma się do pary na szybach, ale może zaszkodzić w inny sposób. Na zimnych ściankach zbiornika również osadza się para wodna, a jej ilość jest odwrotnie proporcjonalna do ilości paliwa. W rezultacie może być trudniej zapalić silnik lub może on nierówno pracować.
13
Możesz też zafundować sobie webasto, choć to kosztowne rozwiązanie. Webasto to inaczej ogrzewanie postojowe, niezależne od silnika, które włączamy zdalnie 30-60 min przed wyruszeniem. Rezultat? Wsiadamy do nagrzanego, suchutkiego samochodu z nagrzanym silnikiem, który prosi o mniej paliwa.
14
Inną propozycją jest umieszczenie w aucie pochłaniacza wilgoci, jednak to kolejna rzecz, która zlikwiduje tylko skutek.
15
Przed opuszczeniem nagrzanego samochodu wychłodź wnętrze, najlepiej wyłączając ogrzewanie na kilka minut przed dotarciem do celu, a na koniec przewietrz go.
  • Komentarze Tipy.pl (2)

eds - 2016-09-29
"Ustaw obieg powietrza na otwarty, a jeżeli już tak zrobiłeś i problem nie zniknął, upewnij się, że klapka obiegu się nie zacięła." tyle to wiem bez was, czy wy naprawdę musicie pisać oczywiste oczywistości?
Rodo - 2013-10-07
Mogę polecić pochłaniacz wilgoci Clear View. Kupiłem na Allegro i przez pierwszy tydzień zimnych nocy jest ok.. Nie mam garażu i zawsze miałem kłopot z zaparowanymi szybami. Koszt niewielki. Może warto spróbować?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub