Jak przygotowywać warzywa i owoce, aby nie straciły na wartości?

Warzywa i owoce powinny być spożywane w pięciu porcjach dziennie, stanowią one zdrową i bardzo smaczną przekąskę między posiłkami, lub np. dietetyczny dodatek do mięsa w zastępstwie klusek. Warto wyrabiać codzienną normę spożycia warzyw i owoców, rezultaty zauważymy w naszym samopoczuciu oraz w wyglądzie naszej cery. Jak powinno przygotowywać się warzywa i owoce do spożycia, aby można było je jeść bez obaw?
1
Stosuj tylko świeże, warzywa i owoce. Najlepiej je kupować na bazarku, gdzie zawsze możemy się dokładnie przyjrzeć produktowi i istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że są to sprowadzane i naszpikowane chemią rośliny.
2
Trzeba myć! Bezwarunkowo należy myć wszystkie produkty. Warzywa liściaste kilkukrotnie przepłukujemy w zimnej wodzie, owoce myjemy w ciepłej, a warzywa korzeniowe dobrze płuczemy przed oskrobaniem.
3
Najlepiej nie obierać, a jeśli już musimy to robimy to jak najcieniej lub stosujemy skrobanie. Jak powszechnie wiadomo najcenniejsze składniki znajdują się zaraz pod skórką.
4
Warzywa przyrządzamy bezpośrednio po umyciu i rozdrobnieniu, aby zminimalizować niekorzystne działanie światła i powietrza.
5
Warzywa i owoce gotujemy w niewielkiej ilości wody i jak najkrócej, ugotowane powinny zachować jędrność, kolor i być jeszcze nieco twardawe.Dobrą alternatywą jest gotowanie na parze.
6
Jeśli stosujemy mrożonki wrzucamy je bezpośrednio na wrzątek i pamiętamy, że będą gotowe znacznie szybciej, niż świeże produkty.
7
Starajmy się często podjadać surowe warzywa i owoce, np. jako przegryzkę do wieczornego filmu.
Udostępnij na FB
Przeczytaj teraz: Jak długo gotować?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub