Jak podłączyć telefon do komputera przez Bluetooth?

Bluetooth to technologia umożliwiająca połączenie ze sobą wielu urządzeń bez używania przewodów i kabli. Jeśli twój komputer posiada moduł Bluetooth, możesz podłączyć do niego praktycznie wszystko, co posiada taką samą funkcjonalność: skaner, drukarkę, a nawet modem. Jeśli twój telefon obsługuje Bluetooth możesz zsynchronizować go z komputerem, by móc przesyłać pomiędzy nimi pliki i mieć je zawsze pod ręką, nawet wówczas, gdy jesteś w trasie. Przeczytaj tę poradę, a dowiesz się jak podłączyć telefon do komputera, wykorzystując Bluetooth.
1

Pobierz potrzebne oprogramowanie. To pierwszy krok na drodze do sukcesu całej operacji. Odpowiednie oprogramowanie umożliwi podłączenie telefonu do komputera i wymianę plików między nimi. Żeby ściągnąć niezbędny program, musisz wejść na stronę producenta twojego telefonu, odnaleźć właściwe oprogramowanie i pobrać je. Jeśli masz telefon Samsunga, udaj się na stronę firmy Samsung, jeśli jest to Nokia, odwiedź jej witrynę firmową. Oprogramowanie udostępniane przez Nokię nosi nazwę OVI. Tego typu programy zazwyczaj udostępniane są za darmo.

2

Zainstaluj pobrany w kroku 1. program. Pobrany na komputer program należy zainstalować. Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę programu pojawi się kreator, który przeprowadzi cię przez cały proces instalacji. Po zakończeniu instalacji, uruchom program.

3

Włącz Bluetootha w telefonie i komputerze. Na komputerze możesz tego dokonać wchodząc do Panelu sterowania i klikając na ikonkę Bluetootha, w telefonie uaktywniając odpowiednią funkcję w panelu Łączność (nazwa zależy od modelu telefonu). Dzięki temu komputer będzie w stanie wykryć wszystkie urządzenia korzystające z modułu Bluetooth i nawiązać połączenie. W większości laptopów, Bluetooth włączysz również korzystając ze specjalnie oznakowanego przycisku na klawiaturze.

4

Połącz oba urządzenia korzystając z Bluetootha. Gdy opcja ta jest włączona zarówno na komputerze, jak i w telefonie, komputer powinien wykryć telefon i umożliwić nawiązanie połączenia. Teraz, korzystając z pobranego w kroku 1. programu wybierz pliki, które chcesz przesłać i gdzie.

5

Cierpliwie czekaj. Przesyłanie dużych plików przez Bluetooth może bowiem chwilę potrwać.

6

Wyłącz Bluetooth. Po zakończonym transferze plików wyłącz Bluetooth w telefonie i w komputerze. Gotowe!

Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (3)

qwd - 2015-03-31
nie mogę w żaden sposob połączyc samsunga s3 z hp pavilion bluetoothami
magic - 2013-04-08
Mam hp pavilion g6 notebook pc i chce podłączyć htc one 801n aby mieć internet z telefonu na laptopie proszę pomóżcie
broda42 - 2011-03-07
mam w kompie nero ale nie wiem jak go uzyc aby przegrac film na plyte dvd tak aby mogł byc odtwarzany przez odtwarzacz dvd.Jeśli ktos wie niech odpisze-please.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub