Jak upiec kaczkę z jabłkami? strona 1 z 2

Będzie idealna na niedzielny obiad, a także na rodzinną uroczystość. Przyrządzenie jej nie jest trudne, ale zajmuje sporo czasu, zatem nie jest to obiad na ostatnią chwilę.
Jak upiec kaczkę z jabłkami?
1
Kup kaczkę o wadze 1,5-2 kg. Pewnie kupisz mrożoną, gdyż taka jest łatwiej dostępna. Rozmroź ją więc, umieszczając na dolnej półce lodówki na całą noc – rozmrażanie zajmie ok. 10 godzin, a może nawet dłużej, zależnie od wielkości ptaka.
2
Umyj i osusz papierowym ręcznikiem.
3
Poucinaj widoczny tłuszcz, wyjmij woreczek z podrobami wewnątrz (jeżeli jest), usuń resztki piór, a następnie skrop kaczkę wewnątrz sokiem z cytryny i całą natrzyj (tzn. na zewnątrz i wewnątrz) solą i pieprzem, i płaską łyżką majeranku. Zawiń w folię spożywczą i włóż do lodówki na 3 godziny.
4
Do kaczki wybierz kwaśne jabłka, np. szarą renetę. Umyj 8 jabłek i obierz ze skóry 2-3 z nich. Pokrój je na półcentymetrowe plasterki, uprzednio rozkrajając je i pozbawiając gniazdek z pestkami. Wymieszaj z płaską łyżką majeranku i takie nadzienie włóż do kaczki.
5
Zaszyj kaczkę nicią bawełnianą, dokładnie, aby nadzienie nie wypłynęło. Możesz sobie pomóc, wcześniej spinając otwór wykałaczkami.
Udostępnij na FB
6
Przygotuj brytfankę – wysmaruj ją tłuszczem, najlepsza będzie słonina lub oliwa z oliwek. Włóż ptaka, skrop wodą i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C.
7
Zaglądaj do swojego obiadu, gdyż co jakiś czas trzeba go podlać powstającym sosem.
8
Kiedy skórka zacznie się rumienić, ponacinaj ją w kilku miejscach.
9
Po ok. 45 minutach przekręć kaczkę na drugą stronę. Tutaj podobnie, jak skórka zacznie się rumienić, ponacinaj w kilku miejscach.
10
Kiedy uznasz, że skórka jest już wystarczająco rumiana, przykryj naczynie i po 20 minutach sprawdź, czy jest już gotowa, tzn. czy sok wypływający z udka po nakłuciu jest klarowny i nie różowy.
11
Całkowity czas pieczenia kaczki o wadze takiej jak twoja, czyli 1,5-2 kg, powinien wynosić 1,5-2 godziny.
12
Zajmij się teraz jabłkami. Pozostałe 5-6 obierz i pokrój, dopraw cukrem i majerankiem, i uduś na wolnym ogniu z dodatkiem 1-2 łyżek tłuszczu z kaczki. Nie dopuść tylko do ich rozgotowania.
13
Jeżeli kaczka jest już upieczona, nie wyjmuj jej od razu, ale pozwól odpocząć przez 15 minut.
14
Podawaj pokrojona na półmisku, polaną sosem i obłożoną jabłkami.
15
Najlepiej smakuje z kluskami śląskimi lub kopytkami, ale równie dobrze możesz ją podać z ziemniakami, frytkami czy z ryżem. Do tego świetna będzie surówka w czerwonej kapusty lub marynowane buraczki.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Piotr - 2017-05-22
Osiem jabłek...? To struś, czy kaczka?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub