Jak powiedzieć prawdę o Świętym Mikołaju? strona 1 z 2

Rozdający prezenty Mikołaj czasem może stać się problemem dla rodzin, których zarobki są niskie, a ich dzieci proszą Mikołaja o drogie prezenty. Nie spełniając prośby dziecka możemy sprawić, że będą rozczarowane, pomyślą, że Mikołaj nie docenił ich starań, ich dobrego zachowania albo, że zupełnie o nich zapomniał. Zadaniem rodzica jest wytłumaczenie dziecku znaczenia Świętego Mikołaja i tego, że tak naprawdę on żył bardzo dawno temu.
Jak powiedzieć prawdę o Świętym Mikołaju?
Rzeczy, których potrzebujesz:
książkę o Świętym Mikołaju
1
Usiądź z dzieckiem i porozmawiajcie, ważne, aby wam nikt i nic nie przeszkadzało. Najlepiej przed położeniem dziecka spać.
2

Opowiedz lub przeczytaj dziecku historię biskupa z Miry, który żył bardzo dawno temu, rozdawał dzieciom prezenty i pomagał biednym i chorym. Wytłumacz dziecku, że dawny Święty Mikołaj nie wyczarowywał prezentów, tylko kupował je za pieniądze, które otrzymał w spadku po rodzicach. W ten sposób cały swój majątek rozdał biednym. Powiedz również, że Ty nie możesz dać dziecku bardzo drogich prezentów, ponieważ nie masz tak dużo pieniędzy. Dajesz tyle ile masz. Wytłumacz również, że wcale nie jest ważne, ile prezent jest wart tylko to, że najważniejsza jest chęć zrobienia komuś innemu przyjemności. Chęć dawania i pomagania innym.

W książce Mikołaj Święty nieznany znajdziesz historię prawdziwego Świętego Mikołaja, Świętego Biskupa, Męża miłości Boga i bliźniego, który przez swoje miłosierdzie chrześcijańskie stał się symbolem dobroci i bezinteresowności.

Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Ilość informacji jaką podasz dziecku jest uzależnione od jego wieku. Jeżeli dziecko jest małe, oczywiście nie ma nic złego w tym, że wierzy w Świętego Mikołaja,
  • Wytłumacz dziecku, że nie należy wyśmiewać kolegów czy koleżanek, którzy wierzą w Świętego Mikołaja, jak również nie należy na siłę ich uświadamiać. Powiedz, że mówienie prawdy, może innym sprawić wielką przykrość, a robienie przykrości innym ludziom jest niedobre.
3
Po przeczytaniu dokładnie wysłuchaj, co o tym myśli Twoje dziecko, a następnie mu wyjaśnij, że obecny Mikołaj, którego święto obchodzimy 6 grudnia, jest wyłącznie symbolem tego żyjącego w dawnych czasach. Powiedz, że na pamiątkę Świętego Mikołaja, który kochał wszystkie dzieci, teraz dzieci dostają prezenty od osób, które je kochają i o nie dbają.
4
Prezenty te są niespodzianką i nie zawsze mogą być takie jak te, które dzieci umieszczają w liście do Mikołaja.
5
Wytłumacz dziecku, że na pamiątkę Świętego Mikołaja w sklepach i na ulicach można spotkać mężczyzn przebranych za Mikołaja. Przebrania te mają za zadanie umilić i dzieciom i dorosłym czas oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia.
6
Jeśli masz dwójkę dzieci, to starszemu możesz powiedzieć prawdę i namówić je, aby nie mówiło młodszemu dziecku, które jeszcze jest za malutkie, aby zrozumieć prawdę. Możesz również poprosić starsze dziecko, aby pomogło Ci "przechwycić" list od młodszego dziecka do Świętego Mikołaja lub podrzucić niepostrzeżenie prezenty. Im bardziej starsze dziecko zaangażuje się w całą zabawę, tym większe prawdopodobieństwo, że nie ujawni młodszemu tajemnicy i pozwoli mu wierzyć w istnienie Mikołaja.
Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Ogrodnik - 2009-11-25
Dziadek Mróz przecież istnieje!! :D
Mordimer - 2009-05-01
A, co z Dziadkiem Mrozem?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub