Co robić, gdy spryskiwacze nie działają? strona 1 z 2

Spryskiwacze czasem zawodzą, jak wszystko w samochodach, a jazda z brudnymi szybami jest bardzo uciążliwa, szczególnie w słoneczną pogodę. Większość uszkodzeń spryskiwaczy można jednak z powodzeniem naprawić samodzielnie.
Co robić, gdy spryskiwacze nie działają?
1
Najbardziej prozaiczną przyczyną jest zatkanie się dysz. W tym wypadku przeczyść je sprężonym powietrzem. Pamiętaj, aby wyjąć wcześniej wężyk z pojemnika na płyn po to, by nie wprowadzać zanieczyszczeń z powrotem do płynu i ryzykować ponownego zatkania. Najlepiej zaś wyjmij go w całości, aby przeczyścić dysze w obu kierunkach.
2
Jeżeli zabieg pomaga, ale na krótko, wyjmij zbiornik z płynem i go umyj, mógł się tam zgromadzić szlam. Wyjmij też dysze i przeczyść, a najlepiej wymień na nowe. Nie jest to duży wydatek.
3
Jeżeli spryskiwacze działają, ale płyn leci na dach lub na auta obok nas, oznacza to, że dysze się rozkalibrowały. Aby je ustawić do optymalnego poziomu (czyli takiego, by płyn trafiał mniej więcej w środek szyby, jeżeli chodzi o wysokość, i jednocześnie takiego, by trafiał i w środek i na boki, jeżeli chodzi o szerokość), włóż w nie kawałek dosyć miękkiego, cieńszego od ich otworu drutu i ustaw. W ten sposób możesz też je przeczyścić, ale będzie to mniej efektywne, niż sprężone powietrze.
Udostępnij na FB
4
Jeżeli dysze są w porządku, być może rurka tłocząca płyn się zagięła. Spróbuj trochę inaczej ją ustawić. Jeżeli jednak będzie wracać do pierwotnej pozycji, czas ją wymienić.
5
Rurka może też być przegryziona. Pod maskę lubią wchodzić czasem różne gryzonie, a nawet koty. Swoją nadzwyczajna potrzebę gryzienia i niszczenia lubią uskuteczniać na wszelkich przewodach znajdujących się pod maską.
6
Zepsuć się mogła też pompka spryskiwacza. Nowa pompka będzie musiała mieć takie samo położenie oraz średnice króćców wlotowych i wylotowych, a także kształt i ustawienie styków w gnieździe pod kostką zasilającą.
7
Płyn może też nie lecieć, bo... zima cię zaskoczyła i zapomniałeś zmienić do na zimowy. W takim wypadku wyjmij cały zbiornik i wężyk i zabierz do domu celem rozmrożenia. Dysze polej gorącą wodą, aby rozmrozić lód który je zatkał.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Flyman - 2017-02-27
a wycieraczki działają? no to nie wiem co się zepsuło :)

pozdrawiam wtajemniczonych

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub