Jak czyścić złotą biżuterię?

Złota biżuteria i inne złote przedmioty po pewnym czasie nie lśnią już tak, jak dawniej. Istnieją jednak proste sposoby, by przywrócić im dawny, zachwycający blask.
Jak czyścić złotą biżuterię?
1
Pamiętaj, że innego traktowania wymaga biżuteria z samego złota, a innego biżuteria z kamieniami szlachetnymi. Poniżej porady dotyczące samego złota.
2
Włóż biżuterię do ciepłej wody z sodą oczyszczoną i płatkami mydlanymi. Na litr wody potrzebne będzie 5 gram sody oraz 50 gram płatków mydlanych. Najlepiej czyszczenie wykonywać w słoiku, ponieważ należy go później zakręcić i potrząsać ok. 2 minut. Następnie przepłucz biżuterię w bieżącej wodzie i wypoleruj miękką szmatką.
3
Biżuteria pozłacana wymaga szczególnej uwagi, ponieważ bardzo łatwo zetrzeć złotą warstwę. Pocieraj ją miękką szmatką zamoczoną w roztworze soku z cytryny i soli kuchennej w wodzie.
4
Jeżeli biżuteria jest po prostu zakurzona, wystarczy umycie jej wodą z mydłem.
5
Jeżeli widzisz na niej czerwony nalot, mydło tu nie wystarczy – przygotuj roztwór solny (5 łyżeczek soli na 1 litr wrzącej wody) i zamocz w nim biżuterię. Na spód i częściowo boki naczynia połóż folię aluminiową. Biżuteria będzie się oczyszczała sama, a ty będziesz mogła zanurzyć ją w świeżym roztworze, kiedy zauważysz, że folia nie przyjmuje już więcej zanieczyszczeń. Na koniec czyszczenia przedmiot umyj koniecznie wodą z mydłem.
6
Zamiast roztworu solnego możesz użyć zwykłej wódki. Zamocz biżuterię w szklance alkoholu i pozostaw na całą noc. Wódkę możesz też zastąpić colą.
7
Zielony nalot usuniesz kwaskiem cytrynowym – po prostu zanurz w nim przedmiot. Jeżeli nalot jest nieznaczny, może wystarczyć sok z cytryny.
8
Zabrudzenia usuniesz także w rozworze amoniaku z wodą, wapnem, czy wkładając je do benzyny.
9
Oczywiście możesz równie dobrze użyć specjalnego preparatu do czyszczenia złota, lub zlecić czyszczenie złotnikowi.
Udostępnij na FB
Przeczytaj teraz: Jak czyścić złoto?
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Omnomnom - 2016-11-28
Sam złotnik powiedział mi, żeby nie kupować środków typowo czyszczących do złota, srebra etc. bo to jedynie chemia która nieodwracalnie niszczy biżuterię. Powinno się ją czyścić delikatnie, np. płynem do naczyń i miękką ściereczką pod bieżącą wodą.
sloneczko721 - 2014-12-16
mi sie przyda ten artykol
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub