Jak zasadzić liczi?

Liczi rośnie na drzewach dochodzących nawet do 10 metrów wysokości. Liczi wymaga dużo słońca, nie znosi mrozów, ale potrzebuje chłodu, aby wypuścić owoce. Można z powodzeniem wyhodować drzewko liczi z nasion, ale musisz bardzo o nie dbać i odpowiednio je pielęgnować. Liczi bardzo długo rośnie do swoich prawidłowych rozmiarów. Ale może to i dobrze. Liczi nie przetrwałoby naszej mroźnej zimy. Ale małe liczi w doniczce w domu pięknie będzie się prezentowało. Jak zatem zasadzić swoje własne liczi?
Jak zasadzić liczi?
1
Mocz nasiono liczi przed zasadzeniem w ciepłej wodzie od 24 do 48 godzin.
2
Torf zmieszaj z piaskiem i perlitem w stosunku 3:1:1.
3
Umieść ziemię w doniczce.
4
Nasiono posadź poziomo na głębokości mniej więcej około 2-3 cm. Nie podlewaj dużo.
5
Postaw doniczkę w ciepłym, słonecznym miejscu.
6
Możesz nałożyć na doniczkę podziurawioną folię, aby nasiono szybciej wykiełkowało. Gdy wykiełkuje, zdejmij folię.
7
Podlewaj 2-3 razy w tygodniu, ale nie obficie. Liczi nie lubi, gdy ma zbyt mokro.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Liczi najlepiej zasadzić wczesną wiosną.
  • Liczi źle znosi upały, jak i niskie temperatury. Nie lubi też braku wilgotności powietrza.
  • Możesz posadzić swoje liczi w glebie kupionej w sklepie, ale pH gleby powinno wynosić 5.0 do 6.5.
  • Nie przejmuj się, gdy liczi nie wykiełkuje lub szybko uschnie. Nasz klimat niestety nie służy temu owocu. Ale nie poddawaj się. Posiadanie własnego liczi w doniczce, wcale nie jest niemożliwe.
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Malina887 - 2017-02-24
Moje liczi jest spryskiwane woda co 2 dzień ma bardzo wilgotno ale nie mokro jak słońce mocno świeciło spryskiwalam je nawet codziennie. Ma już 4 liście i jest posadzone w nowejść doniczce.
Xevog - 2016-08-29
To ze nie przetrwa w polskich warunkach to bzdura w pekinie temperatura zimą jest porównywalna do naszej...
liczi - 2016-05-25
Super
lożaszyderców - 2016-01-15
"z nasienia" no nooo ;DDD
Jola - 2015-12-14
Ja wsadziłam do ziemi gdzie zasiałam paprykę, miałam wyrzucić pestkę ale pomyślałam, że zasadzę. Żadnej specjalnej ziemi ani nakłuwania pestki, na razie rośnie choć listki zaczęły usychać to je poobcinałam ma ok. 25 cm.
Kasia - 2015-05-04
Liczi na poczatku ladnie rosnie, nawet moze przetrwac niekorzystne warunki przez kilka miesiecy , a potem raptownie usycha. To wymagajaca roslina i trzeba z nia delikatnie. Ja swoje wyrzucilam po 3 latach, bo stracilam cierpliwosc do niego.
jobe - 2014-09-17
Ja z ciekawości, od razu po zjedzeniu owocu wsadziłam to ładne nasionko pionowo (wcale nie poziomo) do ziemi (dość płytko - wcale nie 2-3 cm). Zrobiłam to w pierwszej połowie sierpnia i użyłam do tego zwykłą kompostową ziemię do doniczek ze sklepu (nic nie mieszałam). Ziemię dość obficie zlałam wodą, a doniczkę postawiłam w najbardziej słonecznym miejscu - tj. na oszklonej w całości werandzie. Cały czas utrzymuję dość dużą wilgotność ziemi. Dzisiaj tj. po miesiącu mam śliczną roślinkę z 4 listkami o wysokości około 4,5 cm. Wszystko robiłam intuicyjnie. Wynika z tego, że czytelnik wcale nie musi bezkrytycznie spełniać wszystkich zaleceń opisanych w artykule powyżej. U mnie sprawdził się tylko zapis o dużym nasłonecznieniu.
Ada - 2013-08-05
Moje liczi ma już 16 miesięcy i 70 cm wysokości ;)
Spacjalistka-ogrodnik - 2012-04-15

Jak najbardziej można posadzić, ale jak nie wykiełkuję to trudno ja jak kupiłam nasiona liczi to mi nie wykiełkowały ale nie przejmuj się

Pytajnik xD - 2012-04-04
CZy lichee można sadzić po 1 - 2 mies po wyjęciu z owoca .?
Dopiero dzisiaj się dowiedziałam, że lichee można zasadzić u siebie w domu.
Proszę o pilną i trafną odpowiedź.
anonymous - 2012-01-20
dziękuję
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub