Jak się ubrać do opery? strona 1 z 2

Jeżeli wciąż masz przed sobą pierwszą wizytę w operze, zapewne nie jesteś pewna, jak powinnaś się ubrać. Elegancko – to wiesz na pewno. Ale co dalej?
Jak się ubrać do opery?
1
Nawet nie myśl o białej bluzce – to nie akademia na rozpoczęcie roku szkolnego.
2
Unikaj też nadmiernie rzucających się w oczy jaskrawych kolorów i kolorowych wzorów, podobnie zresztą jak codziennego stroju.
3
Dla kobiety najlepszym wyjściem będzie klasyczna mała czarna. Jeżeli jest chłodno, załóż także żakiet, ale niekoniecznie w czarnym kolorze. Nie zakładaj raczej bolerka, one są już trochę passe, ani szala, gdyż będziesz wtedy wyglądała zbyt balowo.Mała czarna
4
Najlepszą długością będzie midi. Nie wypada zakładać mini.
5
Dobierz elegancką, współgrającą ze strojem biżuterię oraz kopertówkę.
6
Jeżeli nie chcesz zakładać sukienki, możesz oczywiście zdecydować się na spodnie, ale niech będą eleganckie, welwetowe. Dobierz do nich elegancką tunikę lub satynową bluzkę.
7
Buty muszą być koniecznie na obcasie, nie wchodzą w grę baletki ani koturny.
8
Twoja fryzura i makijaż powinny być równie eleganckie, co strój. Włosy starannie upnij, a następnie się umaluj.
Udostępnij na FB
9
Panom w kwestiach stroju jest zawsze łatwiej – podobnie jest i tym razem. Należy bowiem ubrać się w garnitur. Jeżeli jednak mężczyzna chce wyglądać bardziej wytwornie, może założyć smoking.
10
Zarówno do garnituru, jak i do smokingu, odpowiednia będzie biała koszula oraz muszka lub krawat. Jeżeli jednak mężczyzna nie chce wyglądać bardzo wytwornie, a trochę mniej, białą koszulę może zastąpić koszulą w ciemnym, stonowanym kolorze, ewentualnie zrezygnować z krawata czy muszki.
11
Koszula najlepiej, by była zapinana na spinki, a do kieszonki garnituru dobrze jest włożyć białą chusteczkę.
12
Buty muszą być eleganckie i wypastowane.
13
Jeżeli jest brzydka pogoda i ryzykujesz zabrudzenie obuwia, dobrze jest zabrać ze sobą buty na zmianę.
14
Stroje kobiety i mężczyzny muszą być ze sobą skoordynowane – nie mogą sprawiać wrażenia, jakby pochodziły z dwóch różnych bajek.
  • Komentarze Tipy.pl (4)

LOOSE - 2015-07-09
DŻY MOGEM UBRAĆ SIĘ W BYKINI?
nowy - 2015-05-14
a ja uważam że jak bufonada żyje w 1990 roku i trzeba specjalnie garnitur szykować (smoking to już wgl wyśmiałem) żeby docenić operę to chyba coś jest nie tak. Casual smart też powinien wystarczyć, tak jak do teatru a nie będę się pasem owijał, nie przesadzajmy. Dopóki takie wymagania są żeby iść do opery to będzie ona niszową pozycją na liście miejskich rozrywek.
Yuna - 2014-12-15
Dziękuję za pomoc. Przede mną pierwsze wyjście do opery i chociaż na co dzień nie ubieram się elegancko, chciałam ubrać się stosownie.
Ziuk - 2014-11-20
Jeszcze jedno:

ad 13: inną opcją jest zdobycie płaskich kaloszy, naciąganych na półbuty - produkt ten, po latach zapomnienia powoli pwraca na rynek, choć ceny wciąż są z reguły wysokie (średnio 300/400 zł para)

ad 14: "skoordynowane" jest tu bardzo niebezpiecznym słowem. Jeśli mamy rozumieć przez to "dopasowane pod względem formalności" - jest to stwierdzenie prawidłowe. Natomiast wiele osób, zwłaszcza kobiet, potrafi to też odebrać jako "dopasowane kolorystycznie", co prowadzi do tragicznych rozwiązań. Mężczyzna, który zaakceptuje taką opcję i wplecie w smoking elementy obcesowo nawiązujące do sukni partnerki, będzie sprawiał wrażenie pantoflarza. Kobieta zaś będzie dawać nieświadomie sygnał, że nie wierzy w lojalność partnera. Te z pozoru błahe detale potrafią być naprawdę przykre, zwłaszcza na ślubach jest to widoczne. Dlatego powtarzam i powtarzać będę aż do znudzenia: MĘŻCZYZNA NIE JEST DODATKIEM DO SUKNI PARTNERKI.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub