Jak odrestaurować drewniane meble? strona 1 z 2

Odnawianie starych mebli jest często niełatwym wyzwaniem. Zazwyczaj mamy sentyment do takich przedmiotów i chcielibyśmy, żeby zawsze wyglądały tak samo. Jednakże z upływem czasu takie meble są bardzo podatne na zniszczenia. Co zrobić gdy nasz ulubiony drewniany stolik bądź drewniana szkatułka ulegną uszkodzeniu lub czas nieubłaganie odciśnie na nich swoje piętno? W tym artykule znajdziesz różne wskazówki dotyczące odnawiania drewnianych mebli. Jednak pamiętaj, jeśli stary mebel ma dla ciebie ogromną wartość lepiej oddaj go w ręce profesjonalisty.
Jak odrestaurować drewniane meble?
1
Usuwanie brudu, plam z wosku oraz starej warstwy wosku. Skąd wosk na twoich meblach? Może pojawić się, np. od świeczki bądź mógł być wykorzystany do lakierowania. Usuniesz go przy pomocy oleju lnianego i spirytusu. Wymieszaj to w proporcji 1:4. Trzyj powierzchnię namoczoną w miksturze bawełnianą szmatką. Gdy lakier nie schodzi można użyć papieru ściernego bądź szlifierki.
2
Usuwanie zadrapań, rys. Jeśli na twoim meblu pojawiło się kilka rys możesz je ukryć za pomocą pasty do butów. Kolor pasty mniej więcej dobierz do koloru drewna. Następnie nałóż ją na szmatkę i zacznij delikatnie polerować miejsce zarysowań. Na rynku są również dostępne specjalne mazaki do zamalowywania rys. Link poniżej.
3
Ślady po papierosach. Często można je zauważyć na meblach. Pozbycie się takich nadpalonych miejsc jest dość trudne jednakże nie niemożliwe. Weź ostry nóż i delikatnie wyskrob zwęglone miejsce. Oczyść je i użyj wypełniacza do drewna. Można go kupić w specjalistycznych sklepach.
Udostępnij na FB
4
Co zrobić gdy drewno zostało zaatakowane przez termity bądź inne tego typu robactwo? Tutaj również przyjdą nam z pomocą produkty dostępne na rynku. Jeśli drewno nie jest mocno spróchniałe możemy je uratować wypełniaczami do drewna. Wypełniacz nakładamy na szpachelkę i czekamy aż wyschnie.
5
Małe wgniecenia. Skuteczność tej metody jest względna. Nie działa ona na wszystkie typy drewna i wgniecenia, jednakże można tego spróbować. Ten sposób polega na potraktowaniu drewna parą. Kładziemy mokrą szmatkę na wgnieceniu i przykładamy do niej czubek żelazka. Włókna drewna powinny napęcznieć i powrócić do poprzedniego stanu.
6
Ożywienie koloru. Gdy z powodzeniem zdrapaliśmy stary lakier/wosk z powierzchni mebla (krok 1) teraz możemy zmienić jego kolor. Na rynku dostępne są różnego rodzaju farby i bejce. Najlepiej użyć bejcę, ponieważ nada ona naturalny kolor drewnu.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub