Jak pozbyć się zapachu dymu ogniskowego?

Każdy z nasz z pewnością miał okazję być na imprezie, spotkaniu rodzinnym gdzie główną atrakcją było ognisko. Pieczenie kiełbasek, ziemniaków czy nocne rozmowy przy ognisku to tylko nieliczne elementy takich imprez. Jedynym minusem tego typu spotkań są przesiąknięte dymem ubrania. Jak temu zaradzić? W poniższym artykule znajdziesz kilka sposobów na to, żeby ograniczyć dym podczas palenia ogniska a tym samym zmniejszyć ryzyko przesiąknięcia dymem.
1
Wybierz odpowiedni rodzaj drewna, które zamierzasz wykorzystać do palenia ogniska. Każdy typ drewna ma inny zapach. Olcha, topola, wierzba i osika wytwarzają najmniej dymu. Następna w kolejności jest brzoza i świerk. Natomiast najbardziej dymi sosna. Jeśli nie orientujesz się w gatunkach drzew wybieraj drewno, które ma jak najbardziej neutralny zapach.
2
Porządne ognisko powinno mieć przyjemny zapach, ciągły płomień oraz jak najmniej dymu. W tym celu powinieneś używać suchego drewna. Przejdź się po lesie i zbieraj opadłe z drzew suche gałązki. Idealnie nadają się do rozpalenia ogniska. Świeżo ścięte drzewo nie będzie dobrą podpałką.
3
Nie wrzucaj do ogniska śmieci. Używaj tylko drewna. Niektórzy myślą, że ognisko jest doskonałym miejscem do pozbycia się śmieci. Oczywiście można to zrobić, jednak wydzieli się wtedy toksyczny dym. Chyba każdy z nas wie jaki zapach ma palona guma czy plastik?
4
Do rozpalenia ogniska nie używaj rozpuszczalnika bądź podpałki do grilla. Te substancje, podczas spalania wydzielają zapach (i związki) podobny do samochodowych spali. Jeśli chcesz, żeby ognisko miało przyjemny zapach nie używaj tych substancji.
5
Co jednak zrobić gdy nasze ubrania przesiąknął dymem? Potrzebujesz do tego: torebkę plastikową, zapachowe, suszone kwiaty/ owoce (można kupić, np. w IKEI) oraz puder dziecięcy. Wrzuć susz do torebki, lekko posyp pudrem i włóż przesiąknięte dymem ubranie. Zamknij torebkę, poklep i potrząś nią. Odczekaj trochę. Ubranie ma zupełnie inny zapach.
Udostępnij na FB
Przeczytaj teraz: Jak palić szisze?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub