Co zrobić w przypadku złamania się kluczyka w stacyjce lub w zamku?

Wystarczy pośpiech czy sekunda nieuwagi i po kluczyku. Najprostszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy ślusarza, ale można też sobie poradzić samodzielnie.
Rzeczy, których potrzebujesz:
pęseta, WD-40, Poxilina, drucik / agrafka, numer do ślusarza
1
Jeżeli kluczyk ułamał się w zamku, to jest to wersja bardziej optymistyczna. Zawsze możesz skorzystać z zapasowego kluczyka, otworzyć auto od strony pasażera, odpalić i pojechać tam, gdzie miałeś zamiar się udać. Naprawą zajmiesz się potem.
2
Jeżeli utknął w stacyjce, to masz większego pecha – nigdzie nie pojedziesz. Spójrz na tą część, która została ci w ręce, by ocenić, ile kluczyka tkwi w zamku.
3
Jeżeli choć część wystaje, spróbuj wyciągnąć go pęsetą. Może się udać też przy pomocy twardego druta – zaczep go o wystający ząbek i ciągnij. Drut musi być oczywiście zagięty na końcu. Zamiast niego możesz użyć agrafki.
4
Aby ułatwić sobie zadanie, posmaruj miejsce akcji preparatem WD-40. Zmniejszy opór i szanse na sukces zwiększą się.
5
Jeżeli kluczyk siedzi głęboko, też posmaruj go czymś w rodzaju WD-40, a następnie spróbuj wyciągnąć pęsetą, kręcąc delikatnie raz w prawo, a raz w lewo.
6
Raczej nie podejmuj prób samodzielnego rozebrania stacyjki – śruby, którymi została ona przykręcona zostały następnie pozbawione główek. To zadanie dla mechanika.
7
Innym sposobem, ale dość ryzykownym, jest naniesienie na końcówkę klucza, który masz w ręku odrobiny Poxiliny i włożenie do stacyjki. Ułamana część powinna się przykleić i wyjść razem z resztą klucza. Musisz jednak bardzo uważać, by klej Poxilina nie dostała się na boki kluczyka, ani nie przykleiła go do stacyjki – to ją zablokuje na amen. Dla większej pewności boki kluczyka możesz posmarować lekkim olejem lub oliwką. Metoda „na klej” to jednak ostateczność.
8
Przy grzebaniu w stacyjce możesz ją niechcący uszkodzić, a wtedy i tak będzie czekała cię jej wymiana. Przemyśl więc dobrze, czy nie wezwać od razu ślusarza.
9
Koniecznie pamiętaj o dorobieniu nowego kluczyka.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (7)

Solenizant - 2016-08-16
Ja złamałem kluczyk późnym wieczorem, był dość głęboko. Nie dało rady go wyjąć pensetą ani kombinerkami. Życie uratowała Mi Agrafka ! 30 minut kombinacji różnymi przedmiotami, ale ten bezkonkurencyjny !
mama - 2015-12-08
broń panie Boże używać WD 40 do zamków do wkładek !!!!!!!!!
Wiwsoo - 2015-01-07
Panie fachowiec!
Do stacyjki czy zamka nigdy WD 40 To bardzo dobry preparat do pordzewiałych śrub i innych połączeń ale w zamku robi spustoszenie. Jest żrący więc przy starym zamku może uszkodzić stare skorodowane sprężynki i po ptokach. Jeśli już to teflon lub silikon w aerozolu ewentualnie np. ludwik do mycia naczyń. Przepłukać i dać poślizg i wtedy próbować wyciągać.
Pierwszy raz słyszę o urwanych śrubach fabrycznie. Fakt są czasami nietypowe lub stosowane zabezpieczenia stacyjki przed wyjęciem ( pierścienie, bolce itd )
troy - 2014-12-10
na magnes, dobre :DDD sproboj magnesem wyciagnac mosiężną część klucza, powodzenia, a wiekszość kluczy to stopy mosiądzu i poniklowane :D
locksmith - 2014-12-10
Przykro mi to pisać i nie chcę nikogo obrazić, ale i autor tych złotych myśli i komentatorzy piszecie bzdury, robicie czytelnikom wodę z mózgu.

Odważnym życzę powodzenia w stosowaniu tych wszystkich sposobów na opisany kłopot.
obserwe - 2014-10-27
Reklama, reklama i totalne bzdury. Jest jeszcze takie proste urządzenie, be tranzystorów jak magnes, ale kto by o tym pomyślał jeśli płacą za reklamę płynu.
lolek - 2014-02-17
7 pouczenia wogle niestosuj bo to bzdura/ moja usma rada to gdy ci się zlamie kluczyk to mozessz uzyc pozostałej części do przekręcenia stacyjki pamietajac iż w kluczyku jest nadajnik immo wiec gdy uda się odpalić pojazd czesc kluczyka i tak musi znajdować się w stacyjce gdy odleci to auto stanie a może być to bardzo niebezpieczne
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub