Jak malować powierzchnie metalowe? strona 1 z 2

Malowanie samo w sobie nie jest skomplikowane, ale by osiągnąć zamierzony efekt trzeba się odpowiednio do niego przygotować. Oto, co należy wiedzieć przed przystąpieniem do malowania metalowych powierzchni.
Jak malować powierzchnie metalowe?
1
Dokładnie oczyść element, który chcesz pomalować. Jest to szczególnie ważne w przypadku metali, ponieważ nie nasiąkają one, a farba utrzymuje się na metalu wyłącznie dzięki przyczepności do podłoża. Na nieoczyszczonym elemencie przyczepi się ona do brudu, który w końcu odpadnie wraz z tą farbą.
2
Usuń także starą, łuszczącą się już farbę, kawałki asfaltu czy smoły, cement, olej. Ogólnie rzecz biorąc – usuń z metalu wszystko, co nie jest metalem. Smoła czy asfalt raczej nie odpadną od metalu tak, jak brud, ale zamalowane będą wyglądały wyjątkowo niechlujnie.
3
Pozbądź się rdzy luźno związanej z podłożem, czyli dającej się łatwo usunąć. Jeżeli skorodowany metal bardzo mocno przylega do „zdrowego” metalu, nie ma potrzeby jego usuwania. Możesz pomalować taką powierzchnię preparatem wiążącym rdzę, jednak pamiętaj, by nie pomalować przy okazji „zdrowych” fragmentów – tego typu preparaty dobrze sprawdzają się tylko na skorodowanych powierzchniach.
Udostępnij na FB
4
Do oczyszczania możesz użyć twardej szczotki, szlifierki, papieru ściernego. Niektóre zanieczyszczenia mogą wymagać opalenia, a inne z kolei – usunięcia przy pomocy rozpuszczalnika.
5
Powierzchnia nie może być zbyt gładka (czyli np. lakierowana). Naturalna porowatość metalu zapewnia właściwą przyczepność farby. Na zbyt gładkiej powierzchni farba po prostu nie będzie miała się na czym trzymać, gdyż farba nie będzie w stanie wniknąć w mikroskopijne nierówności metalu. Poza tym farby do metalu są farbami do metalu, a nie do lakieru.
6
Odpowiednia temperatura na malowanie to 15-20 stopni C. Jeżeli termometr nie pokazuje przynajmniej 10 kresek (na plusie oczywiście), to poczekaj na pogodę bardziej przyjazną malowaniu, jak i tobie.
7
Dokładnie wymieszaj farbę przed użyciem, gdyż najprawdopodobniej się rozwarstwiła. Jeżeli korzystasz z większego opakowania, najwygodniej będzie to zrobić przy pomocy wiertarki z założoną końcówką mieszającą.
8
Pomyśl, czym będzie ci wygodniej nakładać farbę. Jeżeli chcesz pomalować niewielkie powierzchnie, śmiało użyj starego, dobrego pędzla (upewnij się tylko, czy nie gubi włosów). Jeżeli czeka cię malowanie czegoś większego, pędzlem oczywiście możesz to zrobić, jednak znacznie wygodniej będzie ułatwić sobie zadanie pistoletem natryskowym.
Przeczytaj teraz: Jak wybrać kolor ścian?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub