Jak zrobić irlandzki colcannon?

Colcannon to nic innego jak puree z kapustą. Jest to tradycyjne danie przygotowywane w Irlandii z okazji Dnia Świętego Patryka. Jest to tradycyjnie danie wegetariańskie, ale istnieją różne wariacje na jego temat, również z mięsem. Wypróbuj poniższego bezmięsnego przepisu na colcannon, a na pewno nie pożałujesz.
Jak zrobić irlandzki colcannon?
Rzeczy, których potrzebujesz:
4 ziemniaki, 3 szklanki posiekanej kapusty, najlepiej jarmużu, 3 zielone cebulki, 1 szklanka mleka lub śmietany, 5-6 łyżek niesolonego masła, sól.
1
Ziemniaki obierz, włóż do garnka z zimną wodą, posól i zagotuj. Jak będą gotowe, odcedź.
2
W garnku lub dużej patelni rozgrzej masło na średnim ogniu. Dodaj pokrojoną kapustę. Przysmaż przez 3-4 minuty, lub do momentu, aż kapusta puści trochę wody.
3
Następnie dodaj pokrojona cebulkę i podsmażaj razem z kapustą jeszcze przez minutę, dwie.
4
Wlej mleko lub śmietanę, dobrze wymieszaj.
5
Ziemniaki poduś na puree i dodaj je do kapusty. Zmniejsz ogień do minimum.
6
Dokładnie zmieszaj ziemniaki z kapustą i pozostałymi składnikami. Dodaj sól do smaku.
7
Wyłóż gorące puree na talerz. Wygnieć mniej więcej na środku dołek łyżką. Włóż w niego pół łyżki masła. Podawaj natychmiast.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub