Jak pielęgnować trawnik? strona 1 z 2

Piękny trawnik to prawdziwy powód do dumy. Aby wciąż zachwycał, powinieneś go systematycznie pielęgnować. Oto kilka kroków do pięknej, zielonej murawy.
Jak pielęgnować trawnik?
1
Podlewaj – przede wszystkim. To jest chyba oczywista oczywistość :). Najlepiej zaopatrzyć się w zraszacz drobnokropelkowy, który równomiernie rozprowadzi wodę.
2
Tuż po wysianiu trawnika podlewaj go nawet codziennie. W miarę upływu czasu rób to coraz rzadziej, ale jednocześnie – coraz obficiej. Optymalną częstotliwością będzie raz na tydzień, a latem, podczas upałów i susz – dwukrotnie częściej.
3
Średnia potrzebna ilość to 3 litry na metr kwadratowy, jednak w okresie suszy podlewaj obficiej, nawet do 5 litrów jednorazowo, w odstępach godzinnych. Jeżeli nie jesteś pewien, czy już trzeba podlać, sprawdź, jak wyschła już gleba. Podlewamy, kiedy sucha warstwa wynosi 3 cm.
4
Źle podlewana trawa natychmiast cię powiadomi o niedostatecznym nawadnianiu – zacznie po prostu wysychać. Cała – jeżeli ogólnie chce jej się pić, miejscowo – jeżeli nierównomiernie ją podlewasz (ale tak się dzieje najczęściej przy ręcznym podlewaniu).
5
Nadmiernie podlewana trawa zacznie po prostu gnić.
Udostępnij na FB
6
Trawa jest tolerancyjna, jeżeli chodzi o okoliczności podlewania – możesz użyć i zimnej, i cieplejszej wody. Możesz podlewać, kiedy jest pochmurno, ale i w pełnym słońcu.
7
Nawozić trawę możesz prawie od początku, a konkretnie – już po pierwszym koszeniu trawnika. Wybierz wówczas specjalny nawóz do młodych trawników. Nawozi się zwykle 3 razy na sezon, ostatni raz nie później niż w połowie sierpnia.
8
Nawozy stosuj po koszeniu, na suchą trawę, a następnie obficie podlej.
9
Najbardziej potrzebne trawie są magnez, azot, potas, fosfor, wapń. Najlepiej stosować kompletne, wieloskładnikowe nawozy.
10
Możesz jak najbardziej stosować nawóz organiczny, jeżeli tylko jesteś w stanie tolerować jego zapach (chyba, że użyjesz torfu). Taki nawóz trudniej jednak równomiernie rozprowadzić.
11
Wczesną wiosną zabierz się za napowietrzanie gleby. Ma ono na celu rozluźnienie podłoża oraz pobudzenie wzrostu trawy. Polega ono na nakłuwaniu (np. widłami) gleby na głębokość 10-15 cm. Powstałe w ten sposób otwory wypełnij piaskiem lub luźną ziemią. Zamiast tego możesz przecinać wierzchnią warstwę gleby nożami, ale płycej – na 3 do 6 cm. Przy okazji usuń mchy.
12
Pamiętaj o grabieniu, by usunąć suche źdźbła, liście itp.
13
Co 3-4 lata przeprowadzaj wapnowanie trawnika. Poprawi to strukturę gleby, dzięki czemu będzie ona lepiej przyjmować składniki odżywcze, a także polepszy jej odczyn.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub