Jak jeździć pługiem na nartach?

Dla początkującego narciarza, bardzo ważne jest opanowanie techniki zjazdu tzw. pługiem, gdyż jest to również technika przydatna przy hamowaniu. Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku, na czym polega ta technika zjazdu i jakie ćwiczenia musisz wykonywać, aby ją opanować.
Jak jeździć pługiem na nartach?
1
Jazda pługiem to zjazd na ustawionych pod kątem nartach. Stanowi podstawę dla innych form jazdy z fazami płużenia. Zjazd pługiem jest też cenną pomocą – hamowaniem. W "normalnej" pozycji jazdy pługiem obydwa tyły nart są rozstawione, dzioby od siebie na szerokość dłoni, obydwie narty równomiernie obciążone.Jazda pługiem
2
Zaleca się, aby nóg w pozycji pod kątem nie rozwierać zbyt szeroko, za to lepiej jest ugiąć kolana do przodu i do środka, lekko w "X". Dzięki temu narty zostaną zakrawędziowane do wewnątrz, a górna część ciała przyjmie swobodną pozycję. Kijki skierowane na boki.
3
Do nauki jazdy pługiem najlepszy na początek jest stok płaski o dobrej przyczepności z końcową częścią, na której można się samemu zatrzymać.
4
Formy ćwiczeń, jakie musisz wykonywać są następujące.

Ćwiczenie w miejscu: zajęcie pozycji do jazdy pługiem, następnie zjazd w pozycji luźnej. Zjazd pługiem z różnymi nastawieniami kąta nart: wąskim ślizgiem – pług ślizgowy oraz szeroko hamując – pług hamujący.
5
W żadnym wypadku pozycja do zjazdu pługiem nie może być sztywną postawą lub też pozycją wymuszoną, powinna być luźna i nieskrępowana. Nie powinno być rozwartej pozycji nart (kolana ugiąć do przodu i do środka).
6
Najczęstszymi błędami popełnianymi przez początkujących są: zbyt mały kąt pozycji nart, zbyt duży kąt rozwarcia nart, brak równomiernego rozwarcia pod kątem i obciążenia, sztywne nogi, dzioby nart zbyt daleko od siebie, krzyżowanie dziobów nart.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub