Co to jest hirsutyzm?

Hirsutyzm typu męskiego to nadmierne owłosienie u kobiet. Na pierwszy rzut oka nasze ciało może wydawać się zupełnie gładkie. Jednak kiedy przyjrzymy mu się dokładniej zobaczymy jasne włoski oraz meszek. Ciekawostką jest to, że człowiek posiada tyle samo torebek włosowych ile małpa. Kiedy u kobiet pojawia się widoczny zarost lub owłosienie na rękach mówimy o zaburzeniach hormonów, a dokładniej o podwyższonym poziomie testosteronu.
Co to jest hirsutyzm?
1
Większa liczba włosków pojawia się u kobiet w czasie menopauzy i nie jest to powodem do obaw. Jednakże nagłe pojawienie się owłosienia, obniżenia tonu głosu czy przyrost masy mięśniowej jest sygnałem, że nastąpiło zachwianie równowagi hormonalnej. Hirsutyzm może być także schorzeniem dziedzicznym, charakteryzującym się m.in. nadwrażliwością na światło.
2
Diagnoza choroby opiera się głownie na badaniu lekarskim. Konieczne jest także badanie: ginekologiczne oraz cytologiczne. W przypadku podejrzenia guza hormonalnie czynnego konieczna jest także ultrasonografia oraz tomografia komputerowa.
3
Leczenie polega m.in. na kuracji hormonalnej, która redukuje powstawanie nadmiernego owłosienia, ale nie eliminuje włosków, które istnieją. W tej sytuacji konieczne jest usunięcie „starego” owłosienia metodami fizycznymi. W przypadków guzów, niezbędna jest ingerencja chirurgiczna.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub