Jak mieszkać z rodzicami lub teściami? strona 1 z 2

Każdy młody człowiek z niecierpliwością czeka na moment, gdy wyleci z rodzinnego gniazda. Korzystamy wtedy z wolności, poznajemy uroki życia, a po jakimś czasie zakładamy własną rodzinę i zaczynamy prowadzić ustatkowane życie. Wtedy często historia zatacza koło i przyjmujemy pod nasz dach rodziców, którzy wymagają naszej opieki, lub nie potrafią się sami utrzymać. przyjęcie seniora pod swój dach wiąże się z kilkoma zmianami w domu, ale ma też swoje plusy, które powinniśmy dostrzegać i nie traktować mieszkania z mamą i tatą jako zło konieczne. Jak można unikać i rozwiązywać konflikty, które się na pewno pojawią.
Jak mieszkać z rodzicami lub teściami?
1
Matki są naszymi opiekunkami przez całe życie, kiedyś każdy to zrozumie. W nowym miejscu starsze panie czują się zagubione i mało potrzebne, dlatego warto podbudować ich samoocenę, jednocześnie wyznaczając wyraźną granicę, pokazującą jak głęboko możecie nawzajem wejść w swoje życie.
2
Pamiętaj, że mama pomimo starszego wieku, jest osobą dorosłą, a nie dzieckiem, nie próbuj więc traktować jej protekcjonalnie i z wyższością, nawet jeśli potrzebuje twojej pomocy w codziennych sytuacjach.
3
Powyższa sytuacja nie jest też dobra, gdy zdarza się w drugą stronę. Jeśli mama jest jeszcze pełna energii i próbuje ci rozkazywać i traktować jak małą dziewczynkę, musisz być stanowcza i przypomnieć, że jesteś już dorosłą i decydującą o sobie osobą.
4
Traktuj mamę jak partnera, znajdź dla niej chwilę, żeby opowiedzieć o ciekawych wydarzeniach ze swojego życia lub poradzić się w jakiejś sprawie.
5
Dziel się obowiązkami. Oczywiście nie chodzi o wykorzystywanie starszej Pani do sprzątania i gotowania, ale jakiś niewielki obowiązek pozwoli mamie poczuć się potrzebną. Świadomość bycia pomocną i ważną na pewno poprawi samopoczucie matki.
Udostępnij na FB
6
Matka jest osoba, która zawsze będzie się o ciebie denerwowała. Poinformowanie jej o godzinie powrotu z pracy lub jakiegokolwiek wyjścia, nie stanowi dla nas większego problemu, a starszej pani zapewni spokój. Równie mało zaangażowania wymaga od nas krótki telefon uprzedzający o spóźnieniu.
7
Pamiętaj, że emerytura może być też czasem na rozwijanie zainteresowań i zabawę. Porozmawiajcie o tym, co by matkę interesowało? Może kurs malarstwa, lub fotografia. Najlepsza sytuacja jest w momencie, gdy mama posiada jakieś towarzystwo w okolicy, karciane spotkania starszych pań są oklepane, może dlatego, że naprawdę stanowią niezłą rozrywkę?
8
Ojcowie raczej nie wymagają zbyt dużego poświęcania im uwagi, jednak każdy senior poczuje się miło, gdy syn od czasu do czasu zaproponuje mu wspólne oglądanie meczu w telewizji lub poprosi go o pomoc przy naprawie samochodu.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub