Jak pielęgnować gwiazdę betlejemską (Poinsecja)? strona 1 z 4

Poinsecja (wilczomlecz nadobny) – zwana często Gwiazdą Betlejemską niemal co roku gości w naszym domu na święta Bożego Narodzenia. Liście są przeważnie czerwone, ale można je spotkać również w innych kolorach. Roślina ta staje się coraz bardziej popularna i pożądana w naszych domach. Martwisz się czy Twoja Gwiazda Betlejemska przetrwa cały świąteczny sezon zanim opadną liście i kwiaty? Pododajemy poniżej kilka informacji, które zapobiegną takiej tragedii.
Jak pielęgnować gwiazdę betlejemską (Poinsecja)?
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Jeżeli liście zaczynają spadać zwiększ ogrzewanie a zredukuj podlewanie,
  • Gwiazda betlejemska jest znakomitym materiałem na kompost (po zakończeniu swojej świątecznej dekoracji).
1
poinsecja pielęgnacja
Ustaw swoją gwiazdę na słonecznym parapecie okiennym. Potrzebuje ona dużo światła i słońca. Im więcej światła tym lepiej. Ziemia powinna być cały czas wilgotna. Jeśli dopuścimy do przeschnięcia ziemi to liście Poinsettii opadną. Na podstawkę nasyp żwirek i nalej wody. Dzięki temu parująca woda zapewni roślinie odpowiednią wilgoć. Codziennie dolewaj wody na podstawkę.
2
poinsecja kwiat
Podkręć ogrzewanie. Poinsettia pochodzi z Meksyku gdzie jest bardzo gorąco podczas zimy. Temperatura poniżej 15 st. C jej zaszkodzi (powinna być około 20 st.C ale mniej niż 21 st.C.). Nie stawiaj Poinsetti blisko kaloryfera - nie znosi ona suchego powietrza!
Uważaj na zimne przeciągi!
3
poinsecja boże narodzenie
Staraj się utrzymać stałą wysokość temperatury zarówno w dzień jak i w nocy. Zmiany temperatury mogą spowodować zrzucenie liści. Podlewaj Poinsettię raz tygodniu nawozem do kwiatów domowych (średnio mocnym).
Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (6)

Ala - 2016-12-07
Poinsecja jest świetnym elementem dekoracyjnym na święta, co roku gości na moich parapetach :)
Anka - 2015-12-22
Nie jest tak źle, nie każdy sklep źle przechowuje. Ja całkiem dobrze trafiałam ostatnio i poinsecja bardzo długo wytrzymywała w dobrym stanie.
Magda - 2015-12-21
waśnie to że poinsencje nie wytrzymują świąt niestety od nas nie zalezy. Większosc sklepów nie wie jak je przechowywać, stoją w przeciągach a potem padają w doniczkach...
mała - 2012-12-03
Miejsce na słonecznym parapecie i zarazem z dala od kaloryfera oraz unikanie przeciągów jest w sumie bardzo ciężko zrealizować.... jak pod każdym parapetem jest kaloryfer a do tego często otwiera się okna gdy jest za ciepło i powietrze jest zbyt suche :/
mucha - 2010-12-26
To czerwone u poisencji to nie kwiaty tylko liście wabiące. JEJ KWIATY SĄ W ŚRODKU MAŁE I LEDWO ZAUWAŻALNE
Karola - 2009-02-23
Pomimo tego ze jest juz luty moja Gwiazda Betlejemska wciaz ma kwiaty i liscie co do których mam pytanie, poniewaz wyrastaja nad kwiatami i nie wiem czy powinnam je przyciac? A moze tak ma byc?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub