Jak ćwiczyć na kołysce do brzuszków? strona 1 z 2

Kołyska do brzuszków jest urządzeniem za pomocą którego można w efektywny i zarazem wygodny sposób ćwiczyć mięśnie brzucha. Dzięki temu pozycja osoby ćwiczącej jest najbardziej zbliżona do optymalnej. Różne systemy podpierające poszczególne części ciała wymuszają wyizolowanie mięśni brzucha dzięki czemu możemy bardzo mocno na nie oddziaływać. Jest to urządzenie z którego może korzystać każdy kto pracuje nad mięśniami brzucha, lecz przeznaczone jest przede wszystkim dla osób, które mają problemy podczas wykonywania zwykłych brzuszków z nadmiernym napięciem mięśni w odcinku szyjnym i lędźwiowym kręgosłupa.
Jak ćwiczyć na kołysce do brzuszków?
1

Zalety i wady kołyski do brzuszków

Podczas brzuszków na kołysce ręce podczas ćwiczeń spoczywają na specjalnych podpórkach. Przy wykonywaniu normalnych brzuszków ręce najczęściej zaplatamy za głową i nieświadomie przyciągamy ją do klatki piersiowej co u niektórych osób powoduje ból w odcinku szyjnym kręgosłupa. Plusem jest również to, że plecy nie mają styku bezpośrednio z podłożem co u niektórych osób również powoduje dolegliwości bólowe. W kołysce odcinek lędźwiowy jest podparty przez specjalnie zaprojektowaną i wykonaną z odpowiedniego materiału poduszkę. Każdy kto ćwiczy mięśnie brzucha zapewne marzy o tak zwanym „kaloryferku”, niestety samo posiadanie takiego urządzenia nie zapewni nam pięknie wyrzeźbionego brzucha.

2

Poniżej przedstawiam kilka przykładowych ćwiczeń jakie można wykonywać za pomocą kołyski. Oczywiście wykonywane ćwiczenia nie przyniosą oczekiwanego efektu jeżeli mamy zbyt mocno otłuszczony brzuch, ponieważ zbyt gruba warstwa tłuszczu zasłoni to co w pocie czoła wypracujemy. Ćwiczenia jakie wykonujemy powinny być dopasowane do naszych indywidualnych umiejętności i możliwości. Należy dodać również, że nie da się odpowiedzieć na pytanie „po jakim czasie wytrenuję piękny brzuch” ponieważ każdy organizm jest inny i inaczej reaguje na ćwiczenia fizyczne. Poniżej przedstawiam przykładowe ćwiczenia, które każdy może sobie zaaplikować.

Udostępnij na FB
3

Brzuszki na kołysce dla początkujących

Jeżeli jesteś osobą, która nie jest w stanie wykonać jednorazowo więcej niż dwanaście pełnych brzuszków ćwicz co drugi dzień tak by dać mięśniom czas na małą regenerację.

Podczas treningu wykonuj maksymalną liczbę pełnych brzuszków (dla jednej osoby będzie to sześć powtórzeń, a dla drugiej np. dziewięć).

Po wykonaniu serii przyjmij wygodną pozycję i spróbuj odpocząć pamiętając o równym oddechu. Odpoczywaj około półtorej minuty. W miarę upływu czasu zmniejszaj przerwy na odpoczynek między seriami.

Takie ćwiczenia wykonuj do momentu gdy będziesz w stanie wykonać więcej niż piętnaście powtórzeń w trzech seriach.

4

Brzuszki na kołysce dla zaawansowanych

Wykonujesz już więcej niż piętnaście powtórzeń w trzech seriach to możesz przejść do kolejnego etapu. Twój brzuch jest silniejszy a ty jesteś w stanie wykonać więcej powtórzeń, więcej serii zaś ćwiczenia o innym charakterze są o wiele ciekawsze. Możesz ćwiczyć codziennie.

Na początek wykonaj jedną serię składającą się z dwudziestu pełnych brzuszków w normalnym spokojnym tempie. Odpocznij minutę.

Następnie wykonaj dziesięć spięć mięśni brzucha z którego każde trwa około dwóch sekund. Odpocznij minutę.

Wykonaj dwadzieścia pełnych brzuszków w szybszym tempie niż poprzednio. Odpocznij minutę.

Teraz wykonaj osiem spięć mięśni brzucha przy czym każde spięcie trwa około czterech sekund.

Taki zestaw ćwiczeń powtórz kilka razy podczas jednego treningu (do wyczerpania sił).

  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub