Jak pielęgnować Gwiazdę Betlejemską przez cały rok?

Jeżeli twoja Gwiazda Betlejemska (Poinsecja) dotrwała do nowego roku i nie zrzuciła liści i kwiatów, oznacza, że okres kryzysowy minął. Przeżyła szok przeniesienia jej ze szklarni do warunków domowych. W tej sytuacji możesz spróbować hodować ją do następnego roku. Poniżej znajdziesz kilka informacji jak to zrobić.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Nawóz do kwiatów, Nożyce ogrodowe/sekator, Doniczki, Poinsettia, Puszki nawadniające, Dużo wody
1
Nadal podlewaj roślinę utrzymując ziemię wilgotną, ale nie mokrą. Nie pozwól aby ziemia się szybko przesuszała, co głownie może być spowodowane nawiewami ciepłego powietrza, lub częste otwieranie drzwi.
2
Ustaw gwiazdę betlejemską na zewnątrz jeżeli temperatura będzie powyżej 13 stopni C.
3
Przesadź kwiat do większej doniczki, używając ziemi organicznej, dobrze przepuszczalnej.
4
Końcem marca lub w kwietniu utnij roślinę na wysokość około 20 cm. Już w maju powinieneś zauważyć młody odrost.
5
Przycinaj roślinę, aby utrzymać ją gęstą i zwartą. Nie przycinaj jej już po 1 września.
6
Ustaw roślinę tak, aby słońce nie padało na nią bezpośrednio. Powinna stać w półcieniu - nie w pełnym słońcu.
7
Podlewaj nawozem, co 2 - 3 tygodnie.
8
Od października przenoś roślinę do szafki na każdą noc – na około 14 godzin. Musi stać w całkowitej ciemności. Przenoś do światła każdego ranka na maksymalnie 10 godzin. Gwiazda Betlejemska zakwita jedynie, gdy ma możliwość pozostawania w ciemności przez podany wyżej czas.
9
Powtarzaj powyższą czynność przez 10 tygodni a w Święta Bożego Narodzenia będziesz mieć piękne kwiaty.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (9)

Emila - 2015-12-16
to piękna roślina. choć faktycznie trudna do utrzymania. mimo wszystko kupuję ją co roku nie tylko na doznania kolorystyczne, bo jest w kilku kolorach, ale również z uwagi na to, że dla mnie jest jednym z symboli świąt
Joaśka - 2015-12-02
Własnie kupiłam swoją tegoroczną gwiazdę betlejemską , może przetrwa w przyszłego roku jak zastosuję te rady. Zobaczymy :)
Lusia - 2015-11-24
O kurde, gdybym w zeszłym roku znalazła ten artykuł moja posencja pewnie by przetrwała, W tym roku znowu obstawię nimi mieszkanie , to jest tak dostojny świąteczny kwiat że aż chce się świąt
Kasia - 2015-05-04
Moja gwiazde przycielam do 20_cm kiedy zaatakowaly ja tarczniki. Udalo mi sie to paskudztwo usunac ale poisencja stracila wszystkie liscie. Teraz ma malutkie odrosty a na koncu ma czerwone kilkucentymetrowe liscie. Stoi przy wschodnim oknie.
sylka578 - 2014-12-08
Witam kupiłam sobie gwiazdę proszę o trochę pora. Mam ja od razu przesadzić ?
graga - 2013-09-23
Witam.Mam gwiazdę od 4 lat .Nie wiedziałam ,że trzeba przycinać .Ale z malutkiej zrobił się malutki krzew .Musiałam przesadzac do większej doniczki .Często podlewam .Stoi na oknie w tym samym miejscu .Czasami sa te czerwone listki ale minimalnie .Teraz wiem ,że lubi ciemność i trzeba przycinać .Na wiosnę zawsze trochę marnieje ale potem znowu staje się piękna,zielona i bujna . Pozdrawiam
Rousi - 2013-09-07
Ja mam Gwiazdę i jak ją podcinałam to te odcięte wsadziłam w ukorzeniacz na jakiś czas i do ziemi do doniczki i teraz mam 3 gwiazdy z 3 już 2 zaczęły zmieniać kolor z zielonego na czerwony . Na pewno rada mi się przyda bo chcę całą rodzinkę zaszokować boską gwiazdą Betlejemską na stole . Będę dbać to będzie piękna i długo będzie utrzymywać kolor czerwony :)
grazyna2 - 2013-04-13
Dobra porada. Mama nadzieję, iż sprawdzi się. Mam gwiazdę i zacznę przycinanie...Dodam jeszcze, że gwiazda nie lubi nadmiaru wody..
HANK - 2013-03-25
moja kuzynka ma przed domem przepiekna 2-metrowa gwiazde betlejemska. w tym roku zmarzlo wiele galazek. co zrobic by ten przepiekny 2-metrowe drzewko dalej kwitlo?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub