Jak oczyścić buty z soli? strona 1 z 5

Buty skórzane, zamszowe lub z eko-skóry łatwo mogą ulec zniszczeniu przez okres zimowy poprzez sól, która się osadza na butach. Kilka produktów do czyszczenia obuwia usuwa plamy z soli bardzo skutecznie, ale często zawierają one składniki które nie są przyjazne ani dla obuwia, ani dla środowiska. Zamiast takich produktów, użyj łagodnego środka, który usunie plamy z soli w naturalny sposób.

Jak oczyścić buty z soli?
Udostępnij na FB
1
woda

Woda:

W wielu przypadkach do usunięcia soli z butów zamszowych czy skórzanych wystarczy woda. Wystarczy zmoczyć ściereczkę czy gąbkę, dokładnie ją wyżymać, aby wyeliminować nadmiar wody i delikatnie przecierać zamszową czy skórzaną powierzchnię buta. W razie potrzeby czynność powtórz, aż plamy z soli znikną. Jeśli plamy nie znikną, spróbuj użyć innego środka wymienionego poniżej.

2
ocet

Ocet:

Ocet jest naturalnym środkiem, który jednocześnie czyści i dezynfekuje. Kiedy go rozcieńczymy będzie bezpieczny dla skóry i zamszu oraz z łatwością usunie plamy z soli. W naczyniu wymieszaj 1 szklankę wody z 1 łyżką stołową octu. Zamocz w roztworze ściereczkę i wcieraj w plamę do póki nie zniknie. Powtórz jeśli jest to konieczne, plamy z soli znikną, a Twoje buty będą wyglądać znowu jak nowe.

Jeśli nie lubisz zapachu octu, możesz zastąpić go sokiem z cytryny. Rozcieńcz go z wodą w stosunku 1:1.

3
płyn do naczyń

Płyn do mycia naczyń:

Płyn do mycia naczyń również działa idealnie jako łagodny środek do usuwania plam z soli ze skóry i zamszu. Rozcieńcz w naczyniu 1/2 szklanki wody z 5 kroplami płynu do mycia naczyń. Zamocz koniuszek ściereczki lub gąbki w roztworze i delikatnie pocieraj, dopóki plama z soli nie zniknie.

4
woda utleniona

Woda utleniona:

Woda utleniona również zadziała jako środek do usuwania plam z soli Zrób roztwór rozcieńczony z 1/2 szklanki wody oraz 2 łyżek stołowych wody utlenionej. Zwilż koniec ściereczki w tym roztworze, pocieraj o zabrudzoną powierzchnie skórzana czy zamszową, do momentu, aż plama nie zniknie.

  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub