Jak usunąć kamień z czajnika? strona 1 z 4

Paskudny, kredowy osad w czajniku, powszechnie znany nam jako kamień, jest bardzo uparty i trudny do usunięcia. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wyrzucenie właśnie tego czajnika i kupienie nowego, prawda? Możesz jednak tego uniknąć, ponieważ mogę zapewnić Cię, że możesz sprawić, że Twój czajnik będzie żył dłużej, a to za sprawą wykorzystania kilku prostych rad. Czytaj dalej, a dowiesz się jakie tanie techniki możesz wykorzystać do wyczyszczenia czajnika z kamienia.

Jak usunąć kamień z czajnika?
Udostępnij na FB
1
ocet

Ocet:

Napełnij czajnik równą ilością octu i wody, następnie zagotuj. Odstaw na jakiś czas do ostygnięcia, a potem wylej wodę. Rezultat jest zdumiewający; zobaczysz płatki kamienia pływającego w wodzie. Wypłucz dokładnie czajnik i za pomocą wilgotnej szmatki wetrzyj na dno trochę sody oczyszczonej. Aby pozbyć się zapachu octu, po prostu napełnij czajnik wodą, zagotuj i opróżnij czajnik. Powtórz to trzy lub cztery razy jeśli jest taka potrzeba. Zanim zaczniesz robić kawę czy herbatę, upewnij się, że zapach octu zniknął całkowicie.

2
cytryna

Cytryna:

Cytryna nie jest tylko świetnym produktem kosmetycznym, ale jest również bardzo skuteczna jako środek czystości. Do średniego osadu z kamienia cytryna jest najlepsza. Wyciśnij sok z całej cytryny do czajnika i zmieszaj go z wodą. Zagotuj wodę raz lub dwa i pozostaw do ostygnięcia. Na końcu po prostu opróżnij czajnik! Nie zapomnij czyścić dna czajnika kiedy jest już zimny, rób to za pomocą wilgotnego ręcznika z odrobiną sody.

3
czajnik elektryczny

Rady które przedłużą żywotność czajnika:

1. Nigdy nie zostawiaj wody w czajniku, opróżniaj go po każdym użyciu.

2. Czyść czajnik za pomocą octu lub cytryny przynajmniej raz w miesiącu.

3. Nie bądź leniwy, i przyzwyczaj się, aby zostawiać czajnik suchy kiedy go nie używasz.

Czyść czajnik regularnie, a zaoszczędzisz pieniądze:

1. Czajnik pełen kamienia, do zagotowania wody zużywa o wiele więcej energii. Więc utrzymuj czajnik w czystości, a zaoszczędzisz na rachunku za prąd.

2. Następną wspaniałą radą jest ta, abyś gotował tylko potrzebną ilość wody. Kiedy gotujesz dużą ilość wody marnujesz czas i energie.

3. Po prostu nie napełniaj czajnika niepotrzebnie, a wyrobisz sobie nawyk, aby wlewać tylko tyle wody ile potrzebujesz za każdym razem. Tak więc od teraz kiedy usuwasz kamień z czajnika, utrzymuj go w czystości już przez cały czas.

Na co czekasz? Przygotuj się i wyczyść swój czajnik już teraz. Udanego sprzątania!

Przeczytaj teraz: Jak odkamienić czajnik?
  • Komentarze Tipy.pl (8)

ozi - 2017-01-03
Cztery strony porady na temat kamienia (spam) a tak jak kolega wcześniej napisał kwasek cytrynowy saszetka na czajnik zagotować , wylać wypłukać i można robić kawę czy herbatę. Po czyszczeniu nie ma zapachu nieprzyjemnego po occie i spamu w artykule.
Siwy - 2015-11-02
Najlepsza metoda, ktora ja stosuje jest uzywanie elektrycznego plastikowego czajnika bezprzewodowego i wymiana go na nowy co 6-8 m-cy. Proste i bez klopotow.
Jakiś tam - 2015-11-02
Kupcie sobie kwasek cytrynowy i wsypcie do czajnika jakąś ilość...podgrzać...odczekać mieszając...i wypłukać. Tani, prosty i szybki sposób.
Ocet pozostawia specyficzny zapach w domu i nie tylko...nie polecam.
MICK - 2015-11-02
Ocet działa zdumiewająco. Odkamieniaczy ( w tym także octu , kwasku cytrynowego, itp. )NIE NALEŻY gotować !!! Czajnik mocno zakamieniony po takim zabiegu przecieka. Odkamienianie przeprowadzamy normalnie. W ciepłej wodzie rozpuszczamy odkamieniacz w czajniku i odstawiamy. ( jak mamy dobry odkamieniacz to ok. 20min. wystarcza. Po czym czajnik płuczemy.Po drugim płukaniu celem usunięcia resztek gotujemy wodę ( ale jeszcze nie do picia) , którą wylejemy. Mamy czajnik gotowy do użycia.
Artur - 2014-12-12
ja daję ocet. Kiedyś dawałam kwasek. Jedno i drugie działa.
jajco - 2014-11-03
kwasek cytrynowy !
bulbastycznie - 2014-10-10
to prawda;p ja jak wyczuwam ocet to narmalnie mnie mdli;] mam problem z robieniem konserwowych smakołyków bo trzeba wietrzyć cały dom;] a czy te "odkamieniacze" które można dostać w sklepie-dają rezultat?
Hala - 2014-10-06
Najłatwiej to chyba wsypać łyżeczkę lub więcej (w zależności od ilości kamienia) KWASKU CYTRYNOWEGO i zagotować wodę, jeśli trzeba powtórzyć. Nie śmierdzi jak w przypadku octu i działa błyskawicznie :)
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub