Jak czyścić zęby z aparatem? strona 1 z 2

Dbanie o zęby z aparatem stałym wymaga wiele pracy, ponieważ trudno jest dotrzeć do wszystkich powierzchni zębów oraz części aparatu. Do utrzymania higieny zębów z aparatem ortodontycznym służą specjalne akcesoria. Poniżej znajdziesz kilka użytecznych wskazówek dotyczących dbania o zęby z aparatem.
Jak czyścić zęby z aparatem?
1

Ułóż szczoteczkę prosto. Trzymaj szczoteczkę pod kątem prostym i zacznij szczotkować od zewnętrznej strony zębów.

Szczotkowanie zębów z aparatem
2

Najpierw szczotkuj zewnętrzną powierzchnię zębów. Szczotkuj zewnętrzną stronę zębów poprzez wykonywanie niewielkich kolistych ruchów, upewniając się przy tym, że czyścisz również zewnętrzną stronę zębów, znajdujących się z tyłu szczęki.

Szczotkowanie zębów
3

Ustawienie szczoteczki. Ustaw szczoteczkę pod kątem (tak jak jest to przedstawione na zdjęciu obok) do góry, podczas mycia dolnych zębów, tak abyś był w stanie wyczyścić miejsca pomiędzy dziąsłem a zębami. Powtórz czynność również dla górnych zębów, tym razem ustawiając szczoteczkę pod kątem w dół.

Ustawienie szczoteczki
4

Górne powierzchnie żujące. Dokładnie szczotkuj górne powierzchnie żujące, znajdujące się w tylnej części szczęki po obu stronach.

Mycie górnych zębów
5

Dolne powierzchnie żujące. Dokładnie szczotkuj dolne powierzchnie żujące, znajdujące się w tylnej części szczęki po obu stronach.

Mycie dolnych zębów
Udostępnij na FB
6
Wewnętrzna powierzchnia górnych zębów

Wewnętrzna powierzchnia górnych zębów. Szczotkuj wewnętrzną stronę górnych zębów, upewniając się przy tym, że czyścisz również zęby, znajdujące się w tylnej części szczęki.

7
Wewnętrzna powierzchnia dolnych zębów

Wewnętrzna powierzchnia dolnych zębów. Zakończ szczotkowanie poprzez wyczyszczenie wewnętrznej strony Twoich dolnych zębów, upewniając się przy tym, że myjesz również wewnętrzną stronę zębów znajdujących się z tyłu szczęki.

8
Szczoteczki do zębów z aparatem

Wyciorki (szczoteczki międzyzębowe, interdental). Są to szczoteczki przeznaczone do doczyszczania przestrzeni zębowych. Szczoteczki te są bardzo małych rozmiarów i są bardzo pomocne w czyszczeniu zębów, w miejscach wokół aparatu ortodontycznego.

9
Mycie zębów z aparatem

Użycie szczoteczki szczoteczki międzyzębowej (wyciorka, szczoteczki interdental). Szczoteczki międzyzębowe ułatwią Ci delikatne wyczyszczenie przestrzeni wokół aparatu i przestrzeni pod druciakami aparatu.

10
Nitkowanie zębów z aparatem

Dobra higiena jamy ustnej. Szczotkowanie zębów przynajmniej dwa razy dziennie oraz codziennie używanie nitki dentystycznej jest bardzo istotną częścią Twojego leczenia ortodontycznego.

  • Komentarze Tipy.pl (1)

joejoe - 2012-01-12
ja nie włoze wyciorka pomiedzy zeby ;p sorry nie mam przerw jak madonna
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub