Co oznaczają drgania na kierownicy? strona 1 z 2

Czego sygnałem mogą być drgania na kierownicy? Na pewno tego, że jakiś element auta jest w złym stanie i należy to naprawić. Poniżej dowiesz się, co mogą oznaczać drgania kierownicy w określonych okolicznościach.
Co oznaczają drgania na kierownicy?
1
Jeżeli zauważasz drgania jadąc ze stałą prędkością lub na luzie, najprawdopodobniej winne będą koła. Samo stwierdzenie, że to koła, to diagnoza bardziej ogólna. Może to wynikać z nieprawidłowego wyważenia kół, zwłaszcza, jeżeli dopiero co wyjechałeś z serwisu wulkanizacyjnego. Wróć więc tam i poproś o ponowne wyważenie.
2
Jeżeli po prawidłowym wyważeniu problem istnieje nadal, możesz podejrzewać uszkodzoną oponę lub felgę (o co wcale nietrudno na polskich drogach). W takiej sytuacji możesz zmienić opony i sprawdzić, czy problem ustąpi albo udać się do wulkanizacji, gdzie sprawdzą stan opon i felg. Drganie może wynikać też po prostu z zanieczyszczenia kół. Przy wymianie opon wulkanizator powinien je wyczyścić, ale cóż, różnie bywa i dobrze tego osobiście dopilnować.
3
Przyczyną drgań mogą być także zniszczone tarcze hamulcowe. Mogły się one już po prostu zużyć, ale problem może też wystąpić przy bardzo nowych tarczach, jeżeli zostały one bardzo nagrzane, a następnie wjechałeś w kałużę. Pod wpływem szoku termicznego najprawdopodobniej się zwichrowały. Jeżeli to faktycznie tarcze są winowajcą, irytujące drżenie powinno występować właśnie przy hamowaniu. Możesz tez czuć „bicie” pedału hamulca oraz słyszeć takie szybkie pukanie w okolicach kół. Zatem w gorące, suche dni szczególnie wystrzegaj się kałuży. Zniszczą się każde, niezależnie od ich marki i ceny. Po wymianie tarcz należy też koniecznie wymienić klocki hamulcowe – nigdy nie zakłada się starych klocków do nowych tarcz!
Udostępnij na FB
4
Jeżeli natomiast problem występuje w sytuacji odwrotnej, czyli podczas przyspieszania, możesz podejrzewać zużyte przeguby, które w ten sposób domagają się wymiany. Innym objawem zużytych przegubów są metaliczne stuki dające się słyszeć przy ruszaniu.
5
Drgania mogą występować także przy zużytych elementach zawieszenia. Wówczas też samochód straci na stabilności. Jest to typowy objaw luzów na drążkach kierowniczych (mogą być wybite albo wyrobione).
6
Jak widzisz, przyczyn niezwykle irytujących drgań kierownicy może być bardzo wiele. Dlatego też najlepiej udaj się do sprawdzonego mechanika, ale wcześniej dokładnie sprawdź, w jakich sytuacjach pojawiają się drgania (czyli czy przy przyspieszaniu, hamowaniu, na luzie, przy określonej prędkości i czy zauważasz jakieś dodatkowe objawy w postaci np. dziwnych dźwięków lub bicia hamulca).
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub