Domowe sposoby na bóle menstruacyjne strona 1 z 4

Bóle menstruacyjne są utrapieniem niejednej kobiety. Niektóre z nas podczas miesiączki odczuwają bardzo intensywne skurcze, które uniemożliwiają wykonywanie codziennych obowiązków. W wielu przypadkach tej dolegliwości towarzyszą również zawroty głowy, omdlenia oraz bóle w krzyżach. Jeśli ten problem dotyka również was na pewno wiecie, że niełatwo pozbyć się tych nieprzyjemnych objawów. Poniżej znajdziecie domowe, sprawdzone sposoby na walkę z bolesnymi bólami menstruacyjnymi.
Domowe sposoby na bóle menstruacyjne
1

Poniżej lista rzeczy, których należy unikać podczas okresu:

• Unikaj potraw, które mogą powodować zaparcia, zwłaszcza w ostatnim tygodniu cyklu menstruacyjnego. Do potraw takich zalicza się smażone jedzenie, kwaśne potrawy i jedzenie bogate w białko.

• Ryby są idealnym składnikiem diety, jeżeli przechodzisz bolesne miesiączki. Ryby zawierają tłuszczowe kwasy omega-3, które pomagają łagodzić skurcze w trakcie okresu.

• Unikaj mięsa, drobiu i produktów mlecznych.

• Zdrowa dieta, ćwiczenia i joga, pomagają przy problemach menstruacyjnych

• Dieta bogata w żelazo również bardzo istotna, zwłaszcza dla kobiet, które cierpią na anemię.

• Warzywa i owoce takie jak biała dynia, papaja, zielone szparagi, czy ogórek są bardzo dobre na bolesne miesiączki. Powinnaś natomiast unikać warzyw takich jak ziemniaki, pomarańczowa dynia, czy bakłażan

2

Domowe sposoby na bóle menstruacyjne.

Poniżej znajdziesz kilka skutecznych domowych sposobów na bóle menstruacyjne:

Pietruszka jest prostym i skutecznym domowym środkiem na problemy menstruacyjne. Jest zwłaszcza przydatna dla kobiet, cierpiących na silne bóle menstruacyjne i lub mających zaburzenia miesiączki. Mięśnie macicy kurczą się, w wyniku silnego bólu podczas menstruacji, co w efekcie powoduje nieregularne krwawienia. Pacjentka powinna pić ½ szklanki soku z pietruszki. Można zmieszać ten sok z jakimś innym, np. sokiem z marchewki.

Udostępnij na FB
3

Ziarna sezamowe

Ziarna sezamowe są bardzo dobrym domowym lekarstwem na silne bóle w trakcie miesiączki. Zwiększają także upływ krwi podczas okresu. Zagotuj w szklance wody 1-2 łyżeczki ziaren sezamowych. Odstaw na chwilę, a następnie odcedź miksturę. Pij wywar raz albo dwa razy w ciągu dnia.

Ziaren sezamowych nie musisz zawsze gotować. Dodaj trochę ziaren sezamowych do szklanki wody i pij taką miksturę dwa razy dziennie, jeżeli cierpisz na bóle w trakcie okresu.

4

Papaja

Papaja jest bardzo pomocna przy leczeniu problemów menstruacyjnych. Kobiety (zwłaszcza młode), cierpiące na małe krwawienia w trakcie okresu lub te, które doświadczają silnych bólów menstruacyjnych, powinny jeść surową papaję. Papaja pomaga uregulować funkcjonowanie mięśni macicy, co powoduje właściwy upływ krwi.

5

Banan

Banan jest kolejnym przydatnym w trakcie miesiączki owocem. Kobiety cierpiące z powodu zbyt intensywnych krwawień i silnego bólu pleców i brzucha powinny przyjmować wywar z liści bananowych, ugotowanych w niewielkiej ilości oleju i zsiadłego mleka. Taka mikstura daje natychmiastową ulgę od bólu i kontroluje nadmierne krwawienia.

6

Nasiona kolendry

Możesz też wypróbować następujący prosty i skuteczny sposób na problemy menstruacyjne. Przygotuj miksturę z nasion kolendry i wody, dodając 15-20 ziaren do szklanki gotującej się wody. Gotuj wywar do chwili, aż połowa płynu wyparuje. Odstaw na jakiś czas, a następnie wypij. Możesz dodać troszkę cukru, ponieważ napar jest bardzo gorzki w smaku. Ten środek skutecznie i szybko ulży bólom menstruacyjnym i dodatkowo wyrówna nadmierne krwawienie.

7

Ziołowe środki na problemy menstruacyjne.

Poniżej znajdziesz kilka skutecznych ziołowych środków, pomagających w przypadku problemów menstruacyjnych:

8

Asoka

Asoka jest stosowana w celu ulżenia bólom menstruacyjnym. Kora z drzewa Asoka jest podawana kobietom, które doświadczają zbyt dużych krwawień w trakcie okresu, w wyniku mięśniaków na macicy lub z innych powodów. Asoka wywiera stymulujący wpływ na ściany macicy i warstwę wydzieliny w układzie rozrodczym.

9

Liście bambusa

Liście bambusa są często przepisywane na bóle menstruacyjne. Regularne przyjmowanie liści bambusowych jest zalecane w przypadku nieregularnych miesiączek.

10

Wywar z buraka

Wywar z buraka jest stosowany w celu poprawienia nieregularnych okresów. Olej buraczany jest również popularnym środkiem leczącym zaburzenia w układzie rozrodczym kobiet.

11

Cykoria

Innym skutecznym ziołowym środkiem na problemy menstruacyjne jest cykoria. Należy przyrządzić wywar z nasion cykorii, aby leczyć problem zahamowania miesiączek.

12

Koper ogrodowy

Koper ogrodowy jest bardzo skutecznym środkiem regulującym cykl menstruacyjny. Pomaga kobietom, które mają spóźnione miesiączki, aby dostawały je na czas. Młode dziewczęta cierpiące na anemię są narażone na silne skurcze w trakcie menstruacji, co może być bardzo bolesne. Mieszanka kopru ogrodowego i pietruszki jest bardzo przydatna w takich przypadkach.

13

Asafoetida

Asafoetida (czarcie łajno, smrodzieniec) jest bardzo skuteczna w zwiększeniu poziomu wydzielenia kobiecego hormonu – progesteronu. Podsmaż gumę asafetyda na klarowanym maśle połączonym z kozim mlekiem i łyżką miodu i stosuj przez miesiąc. Ten środek zredukuje bóle w trakcie menstruacji i zmniejszy krwawienia.

14

Trawa cytrynowa

Trawa cytrynowa również daje dużo korzyści w walce z bolesnymi i ciężkimi miesiączkami. Można ją przyjmować w formie herbatki.

15

Napar z imbiru

Czasami zdarza się, że zimny klimat może być jedną z przyczyn bolesnych i nieregularnych miesiączek. Lekko posłodzony napar z imbiru jest bardzo pomocny przy tego typu problemach.

16

Margaretka

Margaretka jest kolejnym skutecznych ziołowym środkiem na problemy związane z cyklem menstruacyjnym. Kobiety cierpiące z powodu bardzo silnych bólów w trakcie okresu, powinny przyjmować 1-2 łyżki ekstraktu z margaretki, dwa razy dziennie. Jest to także środek regulujący krwawienia w trakcie miesiączki.

  • Komentarze Tipy.pl (6)

sonja7 - 2017-01-26
Silnie kurczące się mięśnie macicy powodują ból, a nie macica kurczy się w wyniku silnego bólu, nosz k#€%a co za ciemnota to pisała!?
Mika - 2017-01-02
Dugi widac ze jestes facetem i ciesz sie ze nie masz z tym problemu bo niewiesz jaki to problem i sam sie zajmij garami wtedy sie wypowiedz
Bzdury! - 2016-10-24
Połowa to sposoby na wzdęcia i trawienie, i nie mają nic wspólnego z miesiączkowaniem! Ktoś chciał być "mądry" i wrzucił do jednego worka co mu google wyrzuciło na hasło "ból brzucha" :/ Na dodatek niektóre, z tych niby-sposobów są niebezpieczne, bo zwiększają krwawienie!!
KretonMikrus - 2014-10-31
Stara sprawdzona metoda naszych babć to napar z rumianku
dugi - 2014-10-31
zajmij sie garami, to zapomnisz
LOL - 2011-12-26
Taaak zaraz idę do ogrodu nazrywać bambusa ;p Gdzie ja mam niby znaleźć trawe cytrynową czy asafoetide ?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub