Jak oszczędnie robić zakupy? strona 1 z 2

Po każdej wizycie w supermarkecie Twoje konto zostaje ogołocone o paręset złotych. A przecież prawie nic nie kupiłeś/łaś! Jak to się dzieje, że paragon wciąż się wydłuża, a sumy wydawane w sklepie wzrastają? Niestety, sklepy wiedzą jak nas kusić, a marketing to potężna broń. Nie ma powodów do wyrzutów sumienia! Zbędne rzeczy i duże rachunki to zmora każdego przeciętnego człowieka. Czy istnieje jakiś sposób, by pokonać sprytnych PR-owców z wielkich korporacji zajmujących się handlem? Niestety, to chyba jest niewykonalne. Ale możemy ich zawsze trochę przechytrzyć! Oto cztery sposoby na tańsze zakupy!
Jak oszczędnie robić zakupy?
Rzeczy, których potrzebujesz:
kartka papieru, długopis, odrobina stanowczości i silnej woli, kalkulator
1
Rób listę!

Lista zakupów to świetny pomysł na ograniczenie wydatków. Zanim udasz się do sklepu, sprawdź dobrze, czego Ci brakuje i co musisz kupić. Chodząc po supermarkecie skoncentruj się na niej, a nie będą Cię kusić inne, niepotrzebne rzeczy w pięknych opakowaniach. Musimy pamiętać, aby trzymać się ściśle takiej listy zakupów i nie wykraczać poza nią.
2
Domowy budżet.

Możemy również zaplanować domowy budżet. Sprawdźmy, co musimy kupić i ustalmy ile mniej więcej chcemy wydać na takie zakupy. Zorientujmy się w cenach produktów. Aby zmniejszyć wydatki, możemy kupić niektóre rzeczy po niższej cenie. Obecnie supermarkety oferują wiele tańszych odpowiedników równie dobrej jakości (np. papierowe ręczniki, papier toaletowy, ale też niektóre proste rzeczy spożywcze jak jogurt naturalny). Możemy je przetestować, a potem kupować. Oszczędzajmy z głową. Zastanówmy się jakie tańsze rzeczy nie odstępują jakością od tych droższych. Nie popadajmy też w paranoję. Nie musimy oszczędzać na mące, chlebie, czy mięsie. Gorsza jakość tych produktów może spowodować wyrzucenie ich do kosza, co podwoi nasze wydatki.
Udostępnij na FB
3
Dzieci zostawmy w domu.

Marketingowcy dobrze wiedzą, że dzieci to najlepsza grupa odbiorców. Łatwo je zmanipulować i zainteresować niepotrzebnymi produktami. Zaaferowani zakupami nie mamy szans na kontrolowanie tego, co wrzucają do koszyka nasze dzieci. Dlatego najlepiej zostawić je w domu, uwzględniając ich propozycje w liście zakupów. Jeżeli uznają taki podział za niesprawiedliwy, można co tydzień wysyłać jednego z rodziców na zakupy. Takie zagranie uzmysłowi dzieciom, że nie są pomijane w rodzinnych sprawunkach, gdyż tylko jedna osoba jest delegowana do nabycia niezbędnych przedmiotów i żywności.
4
Bilans tez jest ważny.

Wiadomo, że każdy ma koło swojego domu różne sklepy. Są to supermarkety, delikatesy i zwykłe osiedlowe spożywczaki. Niestety ceny w jednych bywają dużo wyższe, niż w drugich. Stąd warto by było zrobić bilans, co gdzie kupować. Jeżeli codziennie kupujemy chleb, warto go nabywać w osiedlowym sklepiku, czy piekarni, gdyż tam jest on po prostu lepszej jakości. Nie musimy jednak robić tam dużych zakupów. To samo tyczy się mięsa, warto je nabyć w delikatesach lub w mięsnym. Jednak po większe zakupy, w których uwzględniamy artykuły przemysłowe, można pojechać do supermarketu, gdzie ceny są często dużo niższe.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub