Jak naturalnie wyleczyć trądzik? strona 1 z 6

Trądzik należy do problemów niezwykle kłopotliwych i uciążliwych. W takiej sytuacji łatwo jest przypuszczać, iż nie posiadasz kontroli nad pryszczami. Jednak to nie prawda. Wizyta u dermatologa też nie jest niezbędna w takim wypadku. Jak się okazuje, naturalne środki mogą być równie skuteczne, może nawet lepsze od medykamentów. Niekiedy wszystko czego Twoje ciało potrzebuje to zrównoważenie składników odżywczych oraz właściwa pielęgnacja skóry. Poniżej znajduje się kilka prostych sposobów, które możesz zacząć stosować od zaraz, aby wyleczyć skórę z trądziku. A istotna poprawa może być widoczna już po czterech tygodniach.
Jak naturalnie wyleczyć trądzik?
Udostępnij na FB
1
maseczka z miodu

Sposuj maseczki z miodu

Raz lub dwa razy w tygodniu zastosuj na twarz okład z miodu, który ma właściwości antybakteryjne, więc idealnie się nadaje do dezynfekcji skóry oraz leczenia niewielkich wad. Jest również łagodny dla skóry wrażliwej.

2
mycie twarzy

Myj twarz mydłem siarkowym

Dwa razy dziennie myj twarz używając mydła przeznaczonego do skóry trądzikowej, które jest robione na bazie siarki. Pierwszy raz, rano zaraz po przebudzeniu, drugi raz w nocy, tuż przed pójściem spać. Myj twarz delikatnie, bez szorowania i bez używania ostrych gąbek. Zbyt częste mycie skóry przyczyni się do pobudzenia gruczołów, które zaczną wytwarzać większą ilość sebum, zwiększając tym samym trądzik

3
upinanie włosów

Upinaj włosy

Trzymaj włosy z dala od twarzy. Jeśli masz grzywkę, bądź długie włosy, staraj się je upinać. Włosy zawierają również olejki, które mogą się przyczyniać do wyprysków. Konieczne jest również mycie włosów codziennie i po każdym wysiłku.

4
witaminy

Przyjmuj witaminy

Bierz silne dawki witaminowe. Trądzik może być również znakiem, iż coś dzieje się w środku organizmu. Reakcje Twojej skóry zależą od odżywiania. Skóra to ważny organ, który jest często pomijany w pielęgnacji. Jeżeli nie będziesz dostarczać organizmowi odpowiedniej dawki witamin, to zacznie się mścić. A wtedy typową reakcją ciała będzie nadmierne wydzielanie sebum, zatkanie porów, a skóra utraci zdolność do walki z zarazkami i bakteriami.

5
chrom

Jedz chrom

Uwzględnij chrom w swojej diecie, który jest dobrze znany w dietach odchudzających. Jest również znakomity w leczeniu niedoskonałości skóry. Raz dziennie spożywaj suplement chromu, co nie tylko wyleczy cię z istniejących pryszczy, ale i zapobiegnie pojawianiu się kolejnych.

6
marchew

Jedz marchew

Jedz marchew, aby uzupełnić w organizmie beta-karoten, czyli witaminę A, która wzmacnia ochronne tkanki skóry i faktycznie przyczynia się do zaniku pryszczy. Marchew pomaga również zmniejszyć produkcję sebum. Beta-karoten jest niezbędny do prawidłowej pracy tkanek skóry oraz błon śluzowych. Jest również silnym przeciwutleniaczem, co pozwala na usunięcie wszelkich toksyn z organizmu. Pamiętaj, iż niedobór tej witaminy, może faktycznie powodować trądzik.

7
dziewczyna bez makijażu

Unikaj makijażu

Unikaj stosowania makijażu. Pozostawianie na skórze produktów do makijażu tylko przyczynia się do zatkania porów oraz pojawienia się wyprysków. Jeżeli jednak nie chcesz zrezygnować z makijażu, upewnij się, że kosmetyk jest na bazie wody.

8
wyciskanie pryszczy

Nie wyciskaj!

Nie wyciskaj żadnych pryszczy i zaskórników. Nie wiadomo jak kuszące to będzie, nie wyciskaj, nie drap, nie trzyj, nawet ich nie dotykaj. Dokonanie któregokolwiek z działań powoduje zwiększenie produkcji sebum. W dodatku jeśli zaczniesz wyciskać zaskórniki doprowadzasz do pęknięcia błony znajdującej się pod powierzchnią skóry, co może doprowadzić do zakażenia, a sebum zacznie się rozprzestrzeniać, powodując zwiększenie liczby wyprysków.

9
poduszka

Często pierz poszewkę poduszki

Pierz podszewkę z poduszki co drugi dzień, ponieważ pochłania ona wszelkie olejki z Twojej skóry, powodując tym samym wypryski na twarzy. Staraj się więc utrzymywać pościel oraz podszewki w czystości.

10
cynk

Jedz cynk

Spożywaj pokarmy bogate w cynk, który jest naturalnym środkiem antybakteryjnym. Jest on niezbędnym elementem gruczołów skóry. Dieta niezawierająca dostatecznej ilości cynku, może być powodem pojawienia się trądziku.

Przeczytaj teraz: Jak wyleczyć trądzik?
  • Komentarze Tipy.pl (14)

Justyna - 2016-03-31
Bardzo długo zmagałam się z cerą trądzikową , szukałam pomocy u dermatologa i kosmetologa, wszystkie zabiegi pomagały ale tylko przez chwilę, na dobre pozbyłam się trądziku z maską z miodem manuka 600+ oraz zmieniając dietę stosując naturalne produkty oczyszczające cały organizm z toksyn m.in. spirulina, chlorella, sok z aloesu, czystek- stosuje je zamiennie i profilaktycznie maskę z miodem raz w tygodniu
po_trzydzieste - 2015-01-05
Bzdura. Idźcie do dermatologa. To choroba obejmująca już teraz wszystkie roczniki, a więc nie tylko młodzieńcze. Dostałem dwie maści zawierające antybiotyki dedykowane trądzikowi młodzieńczemu. Żadne ogólne. Tylko te dedykowane pomogły. I dajcie sobie spokój z większością tych domorosłych rad. Oprócz maści dostałem cynk, żeby organizm od środka wspomagał walkę.
tomek - 2015-01-05
kompletne bzdury, tradzik to geny i tylko geny
bea - 2015-01-05
Jeszcze dwie rzeczy: lykaj omega 3 i przy suszeniu buzi po myciu nie uzywaj ręczników wielokrotnego użytku a tylko jednorazowych chusteczek higienicznych. Bakterie bardzo lubią reczniczki frotte, a tak nie dajemy szansy bakteriom z ręcznika na ponowne zagniezdzenie się w skórze
Azbest - 2015-01-05
Za młodych lat sam miałem z tym problem ale mi pomogło zwykłe szare mydło do kupienia w aptece za grosze i mycie twarzy 2 razy dziennie , żadne reklamowane specyfiki tylko mycie szarym mydłem ,na szczęście wyrosłem z tego problemu .
gniot - 2015-01-05
Nie chodźcie z tym szajsem do lekarzy oni wam poprzepisują jakieś specyfiki do smarowania. Żaden nie pomaga, wypróbowałem 15 lat temu chyba wszystko a wiecie co pomoglo? Punktowo pasta do zębów hahaha
xxx - 2015-01-05
Piszę ku przestrodze czytających te pierdoły
bo to pierdoły i tyle, czytelniku :
jeśli masz zwyczajny trądzik to ten artykuł jest ok, ale dla trądzika różowatego, lub nie daj Bożę najgorszej z odmian piorunującego to można sobie w tyłek włożyć te bzdury. Zanim coś ktoś nabazgrze powinien zdać sobie sprawę z powagi słó jakich dobiera w opisie. A wiem co piszę - mój syn niemal umarł z pwoodu trądziku piorunującego, najgorsze w tej chorobie było to ,że nikt z lekarzy poza jednym jedynym nie rozpoznał problemu, ciało gniło, ból był porównywalny do boleści nowotworowych, a lekarze w szpitalu kazali synowi cytuję:"nie patrzeć zbyt często w lustro by mógł zauważyć poprawę swojego wyglądu", a sepsa zbliżała się wielkimi krokami....
Ciało ma zniszczone, naznaczone bliznami koloidalnymi, nic tylko siąść i płakać nad tymi lekarzami, co go doprowadzili do takiego stanu zanim dostał się w ręce prawdziwego lekarza, który po jednym spojrzeniu na rany dobrał leki i ustawił leczenie, które trwa ponad rok z dobrym skutkiem.A przed nami jeszcze sporo etapów by ciało powróciło w 50% do stanu sprzed choroby- tylko w 50%, bo tylko tyle da się zrobić, a wszystko dlatego, że ludzie nazywający siebie lekarzami, nie byli w stanie zając się prawidłowo stanem chorobowym, drążyć tematu i wyszukać przyczyny, oraz dostosować leku. Jedna z lekarek pracujących na oddziale dermatologicznym ośmieliła się przyznać, że nigdy nie widziała takiego rodzaju trądziku
Proszę nie publikujcie takich bzdurnych ,w błąd wprowadzających artykułów, piszcie to, co polega na prawdzie.
ehhh - 2015-01-05
Jeżeli na pryszcze pomaga odpowiednia pielęgnacja i odżywianie to znaczy, że dana osoba nie ma trądziku tylko ma zanieczyszczoną skórę lub alergie i stąd te pryszcze. Trądzik to nie jest zanieczyszczona skóra, trądzik to jest choroba skóry. Dalej tak piszcie a osoby które mają trądzik dalej będą wyśmiewane przez "ekspertów", no bo przecież jak masz trądzik to się nie myjesz ...
xyz - 2015-01-05
chce spróbowac kuracji pyłkiem kwaitowym, pierzgą lub propolisem.Podobno pyłek i pierzga(przyjmowane doustnie) dziaąłja cuda.ktokolwiek cos o tym słyszal lub probował? Jakie efekty
Kakasia17 - 2015-01-05
Koleżanka poradziła mi olej z nagietka i mydło aleppo 24% z pachnącej krainy. Efekt taki, że o trądziku i innych syfach na twarzy to ja już nie pamiętam. Makijaż zmywam olejkiem z nagietka, a twarz myję mydłem aleppo. Raz na jakiś czas stosuję sobie jeszcze glinkę gashull. Nie mam żadnych problemów z cerą a do tego ładną brzoskwiniową cerę (od olejku z nagietka).
gg - 2015-01-05
15 lat walki z tym czymś,drogie żele i inne smarowidła i wszystko na nic.Aż wreszcie zwykłe mydło antybakteryjne i problem z głowy w ciągu dwóch tygodni.Nie dajcie się naciągać na drogie specyfiki.Zwykły Protex za dwa złote albo takie niebieskie w płynie za 6zł,nazwy nie pamiętam.Wstyd mi,że taki głupi jestem i wcześniej na to nie wpadłem.
22latek - 2015-01-05
ja pozbyłem się trądziku dzięki częstemu myciu ciała gąbką i jedzeniu dużych ilości marchewki. już po miesiącu nie było śladu po syfach, a i skóra wyglądała na zdrowo opaloną mimo że była zima. o połowie tych wszystkich chorób z którymi dzieciarnia chodzi do lekarzy możnaby zapomnieć, jeżeli ludzie wróciliby do diety swoich rodziców i dziadków. chodzi mi o pewne, swojskie mięso, warzywa i owoce ze swojego ogródka. do tego jeszcze trochę ruchu i człowiek jest zdrowy i zadowolony, ale poooo co. dzieci teraz wracając ze szkoły z paczką chipsów patrzą się na mnie jak na debila,kiedy odśnieżam staw, żeby pojeździć na łyżwach, przecież lepiej siedzieć w domu w ciepełku.
Maria - 2015-01-05
to musi samo przejść - jak sam trądzik i lepiej nie grzebać...a jak starsi i mamy dalej wypryski to może być słaby organizm na tle pokarmowym - na pewno to skóra daje znaki że masz alergie, nietolrancje pokarmowe - zrób testy i zacznij zmianę jedzenia na lekkostrawne i dla ciebie przyswajalne... to wszystko i naczej żadnej poprawy nie będzie tylko inne choroby około złego odżywiania będą się pojawiać...
skrzacik0007 - 2013-05-15
Dzisiaj sobie kupuje kilogram marchwi i ja jem, zobaczymy czy os da
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub