Jak uruchomić zmywarkę? strona 1 z 2

Zastanawiasz się może nad kupnem zmywarki? Często nie zdajemy sobie sprawy czemu ona właściwie miałaby służyć? Owszem, zmywa za nas naczynia, ale jest droga i tak na dobrą sprawę nie wydaje się być bardzo potrzebna. Tymczasem zmywarka nie tylko oszczędza nasz czas, ale i pieniądze. W przeciętnej zmywarce o szerokości 60cm mieści się bowiem trzynaście kompletów naczyń (czyli po 13 talerzy, talerzyków, szklanek, sztućców) do tego możemy w niej umyć garnki i patelnie. Obecnie najnowsze modele mają nawet funkcję wyparzania. Taka przeciętna 60-cio centymetrowa zmywarka zużywa jedynie 13 litrów wody. Tym samym aby umyć tyle kompletów naczyń w zlewie musielibyśmy zużyć około 90 litrów. Zmywarka oszczędza więc nie tylko nasz czas, ale i pieniądze. Jest również ekologiczna. Może warto więc pomyśleć nad takim jednorazowym wydatkiem na rzecz późniejszych oszczędności. Najpierw zapoznaj się z instrukcją jak obsługiwać to urządzenie.
Jak uruchomić zmywarkę?
1
Najpierw musimy wybrać zmywarkę. Na rynku są dostępne dwie szerokości: większe (60cm) na 12-14 kompletów naczyń i mniejsze (45cm) na około 9 kompletów. Mamy również dostępne zmywarki wolno stojące i pod zabudowę. Zmywarki wolnostojące to takie, których wygląd jest określony. Zmywarki pod zabudowę mają możliwość dobrania odpowiedniego frontu. Jest to dobra opcja dla tych, którym kolory producenta nie pasują do wystroju kuchni.zmywarka pod zabudowę
2
Aby zmywarka funkcjonowała, musimy ją podłączyć do zaworu zimnej wody w kuchni. Jeżeli mamy obawy, że urządzenie będzie nam pobierało ciepłą wodę, co podwyższ koszty jego użytkowania, nie musimy się martwić. Zmywarka sama podgrzewa wodę.
3
Gdy zainstalujemy zmywarkę, musimy zapoznać się z jej obsługą. Na samym początku musimy nastawić siłę nabłyszczacza, który będzie zmiękczał nam wodę. Skala twardej wody wynosi od 1 do 6. Musimy nastawić poziom nabłyszczania zgodny z poziomem twardej wody, która występuje w naszej okolicy. Poziom twardości wody możemy sprawdzić w Internecie.
Udostępnij na FB
4
Następnie musimy nasypać soli do zmywarki. Sól to gwarancja długiego życia naszego sprzętu, więc nie możemy pozwolić, by jej zabrakło.
O tym, że jej brakuje informuje nas specjalny wskaźnik na panelu zmywarki. Wskaźnik ten informuje nas również o braku nabłyszczacza.
Obecnie producenci oferują nam tabletki do mycia naczyń "3 w 1", które zawierają zarówno sól, jak i nabłyszczacz. Z tego drugiego możemy jeszcze zrezygnować (choć nie warto, gdyż może to spowodować, że nasze szkło po pewnym czasie zajdzie osadem od kamienia), ale nigdy nie powinniśmy zaprzestać wsypywania soli.
5
Zanim zaczniemy używać zmywarki, powinniśmy zrobić tzw. "puste mycie", czyli uruchomić urządzenie bez naczyń, by się przemyło i wyparzyło. Najlepiej jest je nastawić na najwyższą możliwą temperaturę, choć można również na standardowy program.
6
Gdy już chcemy nastawić naczynia na pierwsze mycie, musimy włożyć tabletkę do odpowiedniego pojemnika i nastawić zmywarkę na konkretny program. Obecnie zmywarki mają najczęściej program standardowy (około 50 stopni), program delikatny do szkła i naczyń z nadrukami (około 45-30 stopni), program do mycia garnków (około 70 stopni), program automatyczny (45-65 stopni), a niektóre modele mają nawet funkcję wyparzania butelek, czy słoików (około 75 stopni).
Pamiętajmy, by do danych naczyń dobrać odpowiedni program.
Przeczytaj teraz: Czego nie myć w zmywarce?
  • Komentarze Tipy.pl (1)

jurek pałka - 2012-03-17
dobra dzięki
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub