Jak prać pluszaki?

Pluszowe miśki, kaczuszki i inne stworki to najlepsi przyjaciele naszych dzieci. Maluchy śpią z nimi, chodzą na spacery, jedzą obiadki, najczęściej nie rozstaja się nawet na krok z ukochaną zabawką. Dorośli też niejednokrotnie odczuwają sentyment do pluszowego misia i po kryjomu, kiedy są sami, przytulają tego cichego towarzysza. Niestety takie zabawki często po jakimś czasie tracą swoją wyjątkową miękkość i stają się potargane i brudne. Między włoskami pluszu mogą skrywać się całe zastępy bakterii, co najbardziej przeraża rodziców, którzy przypomną sobie widok własnej pociechy, która bez poczucia zagrożenia składa mokry pocałunek na misiowej główce. Należy więc pamiętać o regularnym praniu i czyszczeniu naszych pluszaków.
Jak prać pluszaki?
1
Jeśli nasze zabawki nie mają wewnątrz pozytywek, żadnych mechanizmów do mówienia, trocin, ziaren gorczycy itp., a wypchane są jedynie miękką gąbką, możemy z powodzeniem wyprać je w pralce, przy okazji normalnego prania ubrań. Nastawiamy program na pranie z wirowaniem, temperaturę ustawiamy na 40 stopni. Jeśli nie chcemy, aby wnętrze zabawek zbiło się w grudy, ani nic im się nie stało, wrzućmy maskotki do zwykłej poszewki od jaśka razem z dwiema piłkami do tenisa. Dopiero w zamkniętej poszewce wrzućmy je do bębna pralki.
2
Pamiętajmy, aby dla ostrożności nie prać białych misiów z kolorowymi ubraniami i odwrotnie. Zabawki mogą zafarbować ubrania lub same zostać zafarbowane.
Zabawki suszymy w suszarce bębnowej, z której z pewnością wyjdą puchate i mięciutkie lub tradycyjnie na sznurku, przypięte za uszy klamerkami. Możemy je też zostawić w pełnym słońcu do wyschnięcia, np. na ławce ogrodowej.
3
Gdy zabawki już się wysuszą (a dla pewności suszmy je dwa dni, jeśli mają wyschnąć same na dworze), możemy zająć się niszczeniem bakterii i roztoczy. Wkładamy zabawkę w foliowy worek, zamykamy go i na 48 godzin wkładamy do zamrażalnika. Dzięki niskiej temperaturze, zabawki po takim czasie z pewnością będą wolne od wszelkich zanieczyszczeń.
4
Jeśli jednak nasze maskotki mają w środku coś, co obawiamy się bezceremonialnie wrzucić do pralki, będziemy musieli poświęcić nieco więcej czasu na ich czyszczenie. Przygotowujemy sobie miseczkę wypełnioną ciepłą wodą z mydlinami oraz starą szczoteczkę do zębów. Zanurzamy szczoteczkę w mydlanej kąpieli i kawałek po kawałku oczyszczamy futerko pluszaka.
Dalej postępujemy jak wcześniej. Dajemy maskotce dwa dni na wyschnięcie i dwa dni w zamrażalniku na pozbycie się roztoczy.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Mama - 2016-12-05
Polecam czyszczenie nieświeżych pluszaków mąką ziemniaczaną lub sodą. Wcieramy, wytrzepujemy i już. Pranie co tydzień nie jest wskazane, bo pluszaki nie przeżyją nawet roku...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub