Domowe sposoby na dolegliwości zdrowotne strona 1 z 2

Istnieje cała masa domowych przepisów, których zadaniem jest pomoc w najróżniejszych dolegliwościach, od porannego kaca po bóle wątroby. Ludowe mądrości znają rozwiązanie właściwie na wszystko.
Domowe sposoby na dolegliwości zdrowotne
1
Najlepszym eliksirem stawiającym na nogi nawet po największej imprezie, jest szklanka wody z rozpuszczoną w niej łyżeczką sody oczyszczonej oraz sokiem z całej cytryny. Gdy poczujemy się już lepiej, zafundujmy sobie solidne śniadanie złożone z jajecznicy i kubka kakao. Po tym wszystkim z pewnością poczujemy się jak nowo narodzeni.
2
Z bólem głowy świetnie poradzi sobie kawa z dodatkiem soku z cytryny. Jeśli ból jest bardzo mocny, możemy dorzucić jeszcze tabletkę aspiryny. Dawne sposoby zalecały smarowanie skroni chininą lub przykładanie pijawek.
3
Na ból wątroby zaleca się zjadanie rozgotowanej słodkiej kapusty, polanej dodatkowo masłem.
4
Ból zębów można chwilowo zahamować wkładając do dziury kawałek aspiryny i trzymać go tak długo, aż się rozpuści. Pomocne może okazać się też żucie goździka, który działa przeciwbólowo.
5
Gdy boli nas brzuch, należy nasmarować go oliwą wymieszaną z tempertyną, a na to wszystko nałożyć flanele.
6
Lek na kaszel przyrządza się z łyżki oliwy, trzech łyżek miodu i kieliszka soku wiśniowego. Całość mieszamy i pijamy jak syrop. Innym pomysłem jest utarcie z miodem kwiatu dziewanny.
Udostępnij na FB
Ostrzeżenia
  • Uwaga! Wszystkie powyższe sposoby są sposobami tradycyjnymi i starodawnymi, należy więc traktować je z przymrużeniem oka, a nie jako faktyczny sposób leczenia.
7
Aby zlikwidować katar, z samego rana należy natrzeć dokładnie stopy wodą ze spirytusem.
8
Na łupież natomiast warto przygotować wywar z pokrzywy: liście świeżej rośliny zalewa się ciepłą wodą. Gdy napar będzie już aromatyczny, odcedzamy liście, a do płynu dodajemy octu w proporcjach 1:1. Eliksirem nacieramy głowę, a potem spłukujemy wodą.
9
Aby zniwelować pocenie się stóp, należy moczyć je w wodzie z octem i odrobiną formaliny. Można też zastosować okłady z kory dębu, które podobno działają lepiej, niż znakomicie.
10
Na reumatyzm najlepiej działa nalewka z pokrzywy, sporządzona oczywiście na spirytusie. Lek musi naciągać się ok. tygodnia, a płynu się nie pije, tylko naciera nim bolące miejsce.
11
Gdy zostaniemy ukąszeni, ostry ból zlikwiduje przecieranie tego miejsca kawałkiem selera lub okład ze zmiażdżonych liści babki lancetowatej – bardzo popularnej.
12
Gdy mamy problem ze zmęczonymi nogami, włóżmy do butów ziele bylicy pospolitej.
Ostrzeżenia
Przeczytaj teraz: Jak zrobić syrop z cebuli?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub