Jak się zrelaksować ? Sposoby na stres. strona 1 z 2

W dzisiejszych czasach stres jest nieodłącznym towarzyszem naszego życia. Problem jest tak poważny, że określa się go już mianem choroby cywilizacyjnej. Niestety nie ma przed nim ucieczki. Dlatego ważne jest, aby poznać sposoby na relaksowanie się. Co prawda nie pozwolą nam one całkiem uniknąć stresu, ale z pewnością pomogą w jego opanowaniu. Każdemu czasem należy się odrobina relaksu. Z tego powodu warto znaleźć czas dla siebie i zadbać o swoje samopoczucie. Poświeć choć godzinę w tygodniu na wyciszenie i odsunięcie złych emocji. Poniższy tekst podsunie Ci sposoby, dzięki którym zrelaksujesz się w domu.
Jak się zrelaksować ? Sposoby na stres.
1
Zacznij od muzyki. Połóż się wygodnie na kanapie i włącz sobie coś, co Cię zrelaksuje. Na rynku dostępne są płyty z muzyką relaksacyjną. Naśladuje ona odgłosy natury - szum drzew, wodę, ptaki. Nie każdego jednak taka muzyka uspokaja. Dlatego najlepiej wybierz coś dla siebie. Może to być również klasyka, czy jazz. Najlepiej, by było to coś mało dynamicznego.

Gdy już nastawisz odpowiednią dla siebie muzykę, leż na kanapie z zamkniętymi oczami i słuchaj. Staraj się wyciszyć i odpoczywać.
2
Kolejnym dobrą opcją jest gorąca kąpiel, najlepiej aromatyczna. Aromaterapia jest obecnie bardzo popularnym sposobem na stres. Często zalecają ją lekarze, możesz skorzystać z takiego zabiegu nawet w spa.
Jednak tańszym i prostszym sposobem jest zrobienie jej w domu. Kup płyn lub sole i świecie zapachowe. Napuść gorącej wody do wanny, wlej do niej płynu lub nasyp soli. Pozapalaj świece zapachowe. Zgaś światło i ułóż się wygodnie. Zamknij oczy i wdychaj opary, starając się o niczym nie myśleć.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • W powyższym artykule zostało podane kilka sposobów walki ze stresem, umożliwiających relaks i odpoczynek. Każdy jednak reaguje indywidualnie na stres i inaczej się relaksuje. Możesz więc zaczerpnąć wskazówek, jednak pamiętaj, że tak naprawdę Ty sam najlepiej zdecydujesz, albo wymyślisz co Cię odpręża.
3
Prostą metodą relaksacyjną jest zwykły spacer. Wybierz się na łono natury, z dala od ludzi i cywilizacji. Przechadzaj się po trawie, słuchając jedynie odgłosów ptaków i czerpiąc radość z padających na Ciebie promieni słonecznych. Odsuń od siebie troski. Na czas spaceru zostają one daleko: w domu, w pracy. Teraz masz po prostu czas dla siebie.
4
Medytacja to kolejny miły sposób na relaks i pozbycie się napięcia. Jest ona dostępna na każdym kursie jogi, która również sama w sobie jest dobrym pomysłem na obniżenie poziomu stresu. Możesz jednak medytować również w domu. Jak to zrobić? Dokładne informacje podane są a tekście domatorki p.t. "Jak medytować?"
5
Inną opcją, która jest zarezerwowana dla bardziej aktywnych (choć nie tylko) jest sport. Nie musisz go uprawiać wyczynowo, do utraty tchu. Już lekki wysiłek fizyczny powoduje wydzielanie się endorfin - hormonu szczęścia, który doskonale niweluje poziom hormonów stresu.

Wraz z piękną pogodą wsiądź więc na rower, załóż rolki, czy po prostu pobiegaj lub potańcz. Zobaczysz, od razu poczujesz odprężenie.
Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (2)

ksowany - 2015-08-24
Flaszka dobrego wina do tego i jest pełen relask
anna - 2014-10-13
Najlepiej można się wyciszyć i zrelaksować w grocie solnej . Przepiękna muzyka relaksacyjna , odpowiedni wystrój i zdrowy morski mikroklimat to właśnie to czego potrzebuje chyba każdy człowiek. Ja byłam w grocie solnej Solana . Wiem ,że ta firma ma swoje groty w kilku miastach w Polsce , na stronie solana.pl można sobie sprawdzić gdzie są te jaskinie solne , warto również na tej stronie zobaczyć zdjęcia różnych grot tej firmy . Naprawdę polecam , to wspaniały pomysł na relaks i zdrowie .
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub