Jak zrobić parawan z materiału?

W dzisiejszych czasach, przezroczyste tkaniny występują w tak wielu, zapierających dech w piersiach wzorach. W lecie zainspirują Cię one do rozświetlenia wszystkich pokoi w domu- pomyśl tylko o zasłonach, obrusach, poszewkach na poduszki i wielu innych sposobach na ich wykorzystanie. Poniżej znajdziesz kilka prostych instrukcji, jak wykonać elegancki parawan z materiału, który idealnie będzie pasował do sypialni, korytarza, dziennego pokoju lub garderoby.
Jak zrobić parawan z materiału?
Rzeczy, których potrzebujesz:
materiał, 8/10 cm x 4 cm twardego drewna, ilość zależy od tego, w jakim rozmiarze chcesz wykonać parawan (patrz: Krok 4), Farba (biała albo inny wybrany kolor), 4 zawiasy, Piła ręczna, Biały klej do drewna, Młotek, Gwoździe, Nożyczki, Zszywacz
1
Określ wysokość i szerokość swoich paneli, a następnie przytnij drewno pod kątem 45 stopni. Dla każdego z 3 paneli, potrzebujesz 2 długie kawałki drewna (na boki) i 2 krótkie kawałki drewna (na górę i dół).
2
Pomaluj dokładnie drewno ze wszystkich stron. Zostaw do wyschnięcia.
3
Dopasuj do siebie narożniki górnych, dolnych i bocznych kawałków drewna, tak aby powstały 3 prostokątne ścianki Twojego parawanu. Zabezpiecz narożniki za pomocą białego kleju do drewna i gwoździ. Możesz też użyć zacisku, aby przytrzymać drewno ze sobą, podczas gdy klej będzie schnął.
4
Aby określić wymiary materiału, oblicz długość i szerokość jednej ścianki, a następnie dodaj 8 cm zarówno do długości, jak i szerokości. Wytnij 3 kawałki materiału tej samej wielkości.
5
Połóż na podłodze jeden kawałek materiału, prawą stroną do dołu, a następnie połóż na nim drewnianą ramkę.
6
Zawiń materiał dookoła krawędzi ramki, ciągnąc tak aby materiał był napięty, a następnie przyszyj go zszywkami do tylnej części ramy. Kontynuuj zszywanie na krawędziach bocznych oraz na krawędzi górnej i dolnej, robiąc odstępy co 5 cm. Te same czynności powtórz w przypadku pozostałych dwóch paneli.
7
Przytnij nadmiar materiału na tylnej stronie krawędzi ramy.
Wkręć zawiasy, po bocznych stronach środkowej ścianki, na wysokości 5 cm z góry i 5 cm z dołu i doczep do zewnętrznych paneli, upewniając się, że wszystkie panele są zwrócone przednią stroną na zewnątrz.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (1)

d.poter - 2016-05-10
Bardzo fajne są takie http://www.teak-art.pl/ własnoręcznie robione parawany.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub