Jak zainstalować czcionkę do Worda?

Instalowanie czcionek do Worda jest czynnością bardzo prostą, wystarczy pobrać czcionkę z Internetu zainstalować ją w systemie, a ona automatycznie pojawi się w Wordzie. Należy jednak pamiętać, że zainstalowana czcionka działać będzie tylko na komputerze na, którym ją zainstalowaliśmy. W przypadku uruchomienia dokumentu napisanego czcionką, która nie jest zainstalowana na danym komputerze tekst będzie wyświetlany przy użyciu czcionki domyślnej.

Jak zainstalować czcionkę do Worda?
1

Pobierz czcionkę. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce np. "darmowe czcionki", "czcionki". zazwyczaj są spakowane do archiwum .rar lub .zip więc po pobraniu należy je wypakować.

2

Instalacja Czcionek, kliknij kolejno:

• Dla Windows XP: Start -> Panel Sterowania -> Wygląd i kompozycje -> Czcionki UWAGA jeśli w panelu sterowania używasz widoku klasycznego kliknij dwukrotnie na ikonę „Czcionki”.

• Dla Windows Vista: Start -> Panel sterowania -> Wygląd i personalizacja a następnie kliknij na „Czcionki”.

• Dla Windows 7 pobierz czcionkę. Kliknij prawym przyciskiem myszy na plik czcionki i kliknij „Zainstaluj” (Pomiń kolejne kroki).

3
Kliknij Plik -> Zainstaluj nową czcionkę…
4

W oknie „Dodawanie czcionek” wybierz dysk na, którym znajduje się czcionka do zainstalowania, później wybierz katalog w, którym znajduje się czcionka do zainstalowania.

5

W obszarze „Lista czcionek” wyświetlą się znalezione czcionki. Wybierz tą, którą chcesz zainstalować kliknij „OK”, jeśli chcesz zainstalować kilka czcionek jednocześnie przytrzyma klawisz „Ctrl” i zaznacz czcionki do zainstalowania.

Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Aby tekst sformatowany nowo zainstalowaną czcionką poprawnie był wyświetlany na innym komputerze należy na nim zainstalować tą samą czcionkę w przeciwnym wypadku tekst nie będzie wyświetlany poprawnie.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub