Jak naprawić skrzypiące drzwi? strona 1 z 2

Skrzypiące drzwi podobnie jak cieknący kran potrafią prawdziwie doprowadzić człowieka do szewskiej pasji. Zwłaszcza gdy w domu panuje nerwowa atmosfera, takie powolne, leniwe i wyzywające skrzypienie może ostatecznie wyprowadzić nerwusa z równowagi. Z drugiej strony nerwowa osoba powinna się czymś zająć aby odciągnąć myśli od źródła nerwów i nieco się wyciszyć a naprawa skrzypiących drzwi może być wtedy świetnym sposobem na uspokojenie.
Jak naprawić skrzypiące drzwi?
1
Niezależnie od tego, czy problemem są drzwi do pokoju, drzwiczki szafki, komódki, czy okna, przyczyna tkwi w zawiasach. Najprawdopodobniej smar między dwoma elementami z których stworzone są zawiasy, już się wytarł i te dwa elementy zaczynają się o ciebie ocierać, wydając przy tym denerwujący odgłos.
2
Wersja dla leniwych zakłada zlokalizowanie, który zawias skrzypi i naprawić tylko ten jeden. Natomiast wersja dla zapobiegliwych to zajęcie się wszystkimi zawiasami w tym miejscu, a najlepiej wszystkimi zawiasami w domu. Najpierw zdejmujemy drzwi (lub drzwiczki) z zawiasów i zaczynamy od dokładnego wyczyszczenia. Czystą lekko wilgotną ściereczką usuwamy kurz i inne zabrudzenia. Ostatecznie nasze zawiasy powinny zabłysnąć z czystości.
3
Teraz należy nadać im poślizg i tutaj mamy naprawdę spore pole do popisu, ponieważ substancji smarujących mamy w domu naprawdę dużo i trzeba się na któryś z nich zdecydować. Do wyboru mamy zwykłe masło lub margarynę (wyciągnięte z domowej lodówki), olej spożywczy, wosk świecy, smalec , smar silnikowy, oliwa do maszyn do szycia, olej silnikowy lub wazelina. Z margaryną należy uważać o tyle, ze jeśli zjełczeje zawiasy będą chodziły jeszcze gorzej i trzeba będzie zabieg powtarzać od początku.
Udostępnij na FB
4
Jeśli należymy do osób, które lubią wszystko robić własnoręcznie, możemy pokusić się o przygotowanie własnego smarowidła. Potrzebujemy do tego stary ołówek z którego wyciągamy rysik i go kruszymy. Proszek mieszamy z kilkoma kropelkami oleju jadalnego i mieszamy np. zapałką lub jakimś niepotrzebnym starym pędzelkiem. Gdy maź jest już jednolitą substancją, nakładamy ją również zapałką na zawiasy i gotowe.
5
Jeśli po założeniu drzwi na zawiasy nadal skrzypią, musimy je ponownie zdjąć i jeszcze raz nasmarować, ponieważ widocznie nałożyliśmy zbyt mało smarowidła i potrzeba nieco poprawić pokrycie zawiasu. Powtarzamy tę czynność, póki po założeniu drzwi będą chodziły gładko i cicho.
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Aspek - 2012-10-31
Niestety mam identyczny problem jak kolega. Kupiłem napęd tej firmy- brama zaczęła głośno piszczeć. Dowiadywałem się że może chodzić o to że napęd nie jest przystosowany do takich obciążeń... Ja go nie wybierałem a Pan który mi to sprzedawał- bezpośrednio z firmy. Rozmawiałem z nim o tym później i powiedział że to nie jego problem że kupiłem napęd z najniższej półki...
Robert - 2012-10-25
niestety jest to problem napędu. też miałem chiński i zupełnie się nie sprawdził. ciągle się zacinał, otwierał bramę do połowy. nieustanne problemy z elektroniką skutecznie mnie zraziły do tego sprzętu
Adam - 2012-03-29
Faktycznie porady bardzo dobre i drzwi mi już nie skrzypią. Nie mogłem sobie poradzić zwłaszcza z tymi głównymi, do domu. Jednak często się je otwiera i są narażone na różne warunki atmosferyczne. Natomiast z jednym nie mogę sobie poradzić. Mam piękną bramę, rzeźbioną. Do tej pory chodziła cichutko, nawet raz nie zaskrzypiała. Kupiłem do niej napęd i się zaczęło. Głośna jest niemiłosiernie, czasami w ogóle się nie chce otworzyć. Myślicie, że to wina napędu czy bramy? W sumie to kupiłem napęd wydawało mi się dobry, z Hato, ale jednak chiński. Myślicie, że w tym leży problem?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub