Jak zmienić zwykłe podwórko w ogród marzeń? strona 1 z 2

Marzy Ci się wspaniały ogród jak ze snu, w którym można by było spędzać niemal cały wolny czas ze swoją rodziną? Chcesz coś zmienić, ale nie wiesz od czego zacząć i jak się w ogóle zabrać za sprawę? Zanim zatrudnisz szereg architektów, sprawdź poniższe porady.
Jak zmienić zwykłe podwórko w ogród marzeń?
1
Wybierz się na spacer. Weź ze sobą zeszyt i długopis oraz aparat fotograficzny. Sporządź listę roślin, które chcesz mieć w swoim ogrodzie - kwiaty, pnącza, krzewy. Sprawdź również jakie rośliny najlepiej rosną w ogrodach sąsiadów, gdzie jest podobne nasłonecznienie terenu. Jeśli spodoba ci się jakaś roślina zrób jej zdjęcie i spytaj o nią sąsiada.

Z gotową listą roślin i zdjęciami wybierz się do centrum ogrodniczego na zakupy. Zapytaj w centrum o to jak duże urosną poszczególne rośliny, w jakich odstępach je sadzić i w jakich skupiskach.
2
Korzystaj z Internetu. Znajdziesz tu wiele porad, wskazówek i wspaniałych pomysłów, które uczynią z ciebie eksperta w dziedzinie ogrodnictwa. Znajdziesz w sieci wszelkie techniki uprawy różnych roślin.
3
Nie musisz korzystać ze specjalistycznego oprogramowania jakiego używają architekci. Wystarczy, że ułożysz sznurek wzdłuż zaplanowanych ścieżek, grządek czy murków. Jak wszystko będzie już dobrze wyglądać z każdej strony zaznacz ułożenie sznurka za pomocą farby rozpuszczalnej jaką wyznacza się linie na boiskach.
Udostępnij na FB
4
Przemyśl czy naprawdę chcesz tarasy, fontanny czy klomby. Wymagają one stale wiele pracy, dużo więcej niż trawnik. Drewniany taras trzeba regularnie zabezpieczać i reperować, woda w fontannie musi być wymieniana, filtry czyszczone, gazony z kwiatkami muszą być pielone, podsypywane korą itp.
5
Największy popyt na sprzęt ogrodniczy jest wiosną zatem nie spiesz się z zakupami ponieważ właśnie wtedy ceny są najwyższe. Zakupy najlepiej jest zrobić późną jesienią.
6
Zainstaluj w swoim ogrodzie zbiornik wodny np. oczko wodne, fontannę, strumyk itp. Jeśli nie stać cię na taki zbytek możesz wykorzystać do tego celu zwykły dziecięcy basenik. W tym celu wykop dół odpowiadający basenikowi i wyrównaj dno. Zrób dziury w bokach basenu, aby zapewnić odpływ wody podczas deszczów i umieść basenik w wykopie, dokładnie obsypując jego ściany ziemią. Na spód basenu nasyp gruboziarnisty piasek oraz torf. Wystające kawałki plastiku przykryj płaskimi kamieniami. Wypełnij teraz basenik wodą i gotowe oczko wodne.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Nells - 2016-10-25
Cóż to za sposób? Sznurek, notes i aparat fotograficzny? Ten tip zmienił moje życie:D
Zapraszam na mojego bloga
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub