Jak wyłączyć zaporę systemową Windows? strona 1 z 2

Zapora systemu Windows ICF (Internet Connection Firewall) odpowiedzialna jest za monitorowanie i ograniczanie informacji przesyłanych między komputerem a siecią. Blokuje np. dostęp do komputera osobom, które chciały przejąć kontrolę nad komputerem. Kiedy pakiet danych dociera do komputera jest sprawdzany przez zaporę Windows i jeśli przejdzie przez listę wyjątków przekazywany jest do komputera w przeciwnym wypadku zapora odrzuca taki pakiet. Zamiast zapory dostarczonej z systemem Windows można użyć innej i wtedy należy wyłączyć zaporę systemową. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, które pozwolą Ci wyłączyć zaporę systemu Windows, zmienić jej ustawienia lub dodać program do listy wyjątków.

Jak wyłączyć zaporę systemową Windows?
1

Windows XP.

1. Aby otworzyć ustawienia zapory systemu w Windows XP kliknij Start -> Panel sterowania -> Centrum zabezpieczeń i kliknij „Zapora systemu Windows”.

2. Aby wyłączyć zaporę systemu Windows wystarczy zaznaczyć „Wyłącz” i kliknąć „OK”.

3. Aby dodać wyjątki do Zapory systemu Windows należy przejść do zakładki „Wyjątki”, kliknąć „Dodaj program…” i wybierz program, który ma być dodany do listy wyjątków.

2

Windows Vista.

1. Kliknij Start -> Panel sterowania -> Zabezpieczenia, kliknij polecenie „Zapora systemu Windows”.

2. Kliknij „Włącz lub wyłącz Zaporę systemu Windows”.

3. Aby wyłączyć Zaporę systemu Windows zaznacz opcję „Wyłącz”.

4. Jeśli chcesz dodać program do listy wyjątków wykonaj krok pierwszy i kliknij „Zezwalaj programowi na dostęp przez Zaporę systemu Windows”, zaznacz program, który ma być dodany do listy wyjątków, jeżeli na liście nie ma programu, którego szukasz kliknij „Zezwalaj na dostęp innego programu” i wybierz program.

Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Korzystanie z zapory systemu Windows nie jest obowiązkowe i można ją w każdej chwili wyłączyć - nie należy jednak tego robić jeżeli na komputerze nie jest włączona inna zapora. Brak zapory w systemie spowoduje, że będzie on bardziej narażony na działanie robaków lub hakerów.
3

Windows 7.

1. W Windows 7 kliknij Start -> Panel sterowania -> System i zabezpieczenia -> Zapora systemu Windows.

2. Z menu bocznego wybierz „Włącz lub wyłącz Zaporę systemu Windows”.

3. W Windows 7 można dostosować ustawienia Zapory systemu Windows w zależności od sieci. Aby całkowicie wyłączyć Zaporę systemu Windows należy zaznaczyć opcję „Wyłącz Zaporę systemu Windows” w sieci publicznej i w sieci domowej lub firmowej.

4. Jeśli chcesz dodać program do listy wyjątków wykonaj krok pierwszy i z menu bocznego wybierz „Zezwalaj programowi na dostęp przez Zaporę systemu Windows”, zaznacz program, który ma być dodany do listy wyjątków, jeżeli na liście nie ma programu, którego szukasz kliknij „Zezwalaj na dostęp innego programu” i wybierz program.

Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak zrobić zrzut ekranu?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub